Kun je een brommobiel geheel of gedeeltelijk vergoed krijgen?

Ben al aan het zoeken geweest, maar kan hier niets over vinden. (Wel over scootmobielen en rolstoelen.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk niet voor ieder brommobiel, want het is geen officieel hulpmiddel. Wel de Canta, dat is een officieel hulpmiddel. Als het nodig is, kan de WMO afdeling van je gemeente je bijstaan. Je hebt dan natuurlijk wel een indicaite van het CIZ nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat verschilt zeer sterk per zorgverzekering, en bovenal in hoeverre je aanvullend verzekerd bent. Informeer bij je zorgverzekering!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag het eens na bij het WMO-loket van je gemeente. Daar horen ze het te weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van Iamback is al heel goed ik wil er iets aan toevoegen.
Om voor volledige vergoeding in aanmerking te komen moet je bij het UVW zijn.Heb jij de brommobiel nodig om naar je werk te komen en is openbaar vervoer geen optie voor jou,dan kan de UVW je verder helpen.
In 9 van de 10 gevallen vergoeden hun een brommobiel..moet je wel werken hé...

Wil je gewoon een brommobiel en ben je verder gezond dan krijg je nergens een vergoeding.

Ik weet niet waar je woont maar ik kan je een hele goede betrouwbare zaak aanraden die brommobielen verkoopt.
Nieuw en tweedehands....Hele goede service en vriendelijk personeel en snelle hulp.
Ook kan je een brommobiel daar financieren en verzekeren daar.
Ik weet niet of ik de goede link hebt,maar het is in de Kwakel en het bedrijf heet Aplus minicars...