Start probleem met mijn auto

Echt een probleem kan je het (nog) niet noemen maar het begint wel lastig te worden:
Met koude motor stottert de motor heel erg, zo erg dat ik soms veel gas bij moet geven om 'm wakker te houden.
Dit duurt altijd heel kort, echt het moment van starten tot ik de eerste bocht voorbij ben, dan heeft ie nergens meer last van.
Het gaat om een Peugeot 306 1.6 uit 1994 op benzine.
Ik heb inmiddels het luchtfilter en alle bougies vervangen.
Het lijkt nu vergeleken met een paar weken terug erger te worden, zijn het vervuilde injectoren? Benzinepomp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Hallo, heb je je brandstof filter al eens vervangen? Wanneer deze vervuild is duurt het even voordat je brandstof systeem echt op druk is, dit kan het slechten lopen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, bedankt voor de tip, het probleem was idd o.a in het brandstoffilter te vinden, daarnaast hebben we ook de lambdasensor, beide hielpen enorm. :)

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk zijn het toch de bougie kabels ! Kun je controleren door met lopende motor de bougiekabels te besproeien ( benevelen ) met planten sproeier . Het beste als het een beetje donker is , als je dan kleine vonkjes ziet dan weet je dat het de kabels zijn . Succes .