Ik wil een Audi A5 maar vind die in NL te duur, is het mogelijk een in USA te halen in de vakantie?

Of krijg ik dan nog gezeik met belastingen etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Duitsland lijkt mij inderdaad ook een beter idee, je betaald veel minder belasting en is veel makkelijker naar Nederland te halen.
paulus811
13 jaar geleden
glimworm, het is inderdaad redelijk eenvoudig om een auto naar Nederland te halen, maar zodra je hier een kenteken aanvraagt mag je de BPM aftikken en is je voordeel weg. Bij een gebruikte A5 uit Duitsland kan het wel schelen, want de BPM wordt langzaam minder maar er zit wel wat papierwerk aan en inruilen is er niet bij natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als ik met m'n vriendin nou eens 6 maanden in NYC ga wonen? Dan neem ik de auto toch mee als ik verhuis naar NL?, en hoef geen extra belastingen te betalen?
paulus811
13 jaar geleden
Nee, want dan valt het onder huisraad. Maar dan nog heb je verschepingskosten en mogelijk aanpassingen aan de auto omdat voor het model geen EU typegoedkeuring is. En 6 maanden in NY gaan wonen is leuk, maar om dat nou te doen voor wat voordeel op een Audi.... En ik heb zelf enkele maanden in een zeer eenvoudig appartement gezeten, kostte in 2007 1.500 dollar p/mnd.

Antwoorden (5)

op deze site staat perfect uitgelegt wat er allemaal bij komt kijken, succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de aanschaf daar zal misschien iets goedkoper zijn maar dan komen de kosten van het verschepen , bpm en nog wat toeslagen boven op de kostprijs.
je zal denken dat je in duitsland beter terecht kunt ,maar belgie is toch nog iets voordeliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek eens in Luxemburg stad, daar kopen zelfs fransen (zonder BPM) hun luxe 2de handsje, Maar nederland zal proberen je tot het bot leeg te zuigen. Koop dus een 0% BPM auto, btw betaal je niet binnen Europa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En check of een usa car aan de Nederlandse eisen voldoet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd voor Duitsland of Belgie kiezen, 99 van de 100 keer bestaat er voor USA cars geen NL-type goedkeuring en dan zit je (buiten de extra transportkosten en de op dit moment nog hoge dollaar koers) op redelijk hoge aanpassingskosten.