Wie weet in omg. Etten-Leur een apk keuringsgarage waar je auto gekeurd wordt terwijl je wacht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (1)

Klaar terwijl je wacht? Dat geldt voor alle garages, als je maar lang genoeg wilt wachten :)

Na de keuring moet je auto worden afgemeld bij het RDW.
Daarna kun je de pech hebben dat je uitverkoren wordt voor een steekproef.

"Het kan gebeuren dat uw auto nadat deze gekeurd is in een steekproef valt. De RDW controleert de APK keuringsbedrijven op goed functioneren en voert zodoende steekproeven uit. Zo’n 3% van alle keuringen wordt gecontroleerd. Tijdens het afmelden krijgt de garagehouder te horen dat de auto in een steekproef valt. De controleur van de RDW is dan binnen 90 minuten aanwezig om de auto te herkeuren. In de tussentijd mag er niets meer aan de auto worden gerepareerd of vervangen worden. U bent overigens wettelijk verplicht mee te werken aan een steekproef. Wanneer u de auto meeneemt nadat er een steekproef is aangekondigd krijgt u geen keuringsrapport. Ook wanneer de auto goedgekeurd was moet u deze opnieuw laten keuren. Dit kan dan niet meer bij een APK keuringsstation maar moet bij een RDW keuringsstation."

http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=4

Kortom: er op willen wachten kan nog al eens veel van je geduld vergen.