Ik denk dat mijn koppelingsplaten zijn versleten, heb de auto net gekocht en eigenlijk geen geld voor een reparatie.

Hoelang kan ik doorrijden ermee??? Bij doorschakelen moet ik heel voorzichtig zijn met het gaspendaal anders slipt hij, bergje op vindt hij niet leuk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9K

Antwoorden (3)

Je zou het op een andere manier kunnen testen.
Je gaat de weg op,tot ongeveer 80 kilometer per uur.Gewoon in z'n 5e versnelling.
Als je dan wat gas geeft en je voelt dat de auto geen reactie geeft,zijn je platen versleten.
Als de auto wel reageert op het gasgeven,dan is er iets anders aan de hand.
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van 'gevoel' tijdens het rijden. Je koppelingsplaat (want het is er maar één), kan binnen 'n uur zijn diensten gaan staken. Maar...., met een beetje beleid kan je er nog wel een tijdje mee rijden.
Laat bij het optrekken het koppelingspedaal zo snel mogelijk los. Hetzelfde geldt tijdens het schakelen. En als laatste: vermijdt files, want die zijn in jouw situatie catastrofaal......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Garage trucje,zet je auto in de 4e versnelling,en laat de koppeling opkomen met een klein beetje gas.
De auto moet afslaan.
Zo niet zijn je platen versleten.
Maar een oplossing laten repareren,want als je in de file terecht komt ,dan ben je verloren.
En sta je daar langs de kant van de weg.