Werkt een airco in een auto snel?

Hoelang duurt het in deze hitte voor je auto koel is?s?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.3K

Het beste antwoord

Dat ligt er aan. De capaciteit van airco's in auto's van verschillende merken en typen verschillen.
Als je auto in de zon heeft gestaan, kun je het beste even alle ramen opendoen. Daarna ramen sluiten en je airco een tijd op recirculatie zetten. Als het koeler wordt overschakelen op normale luchtaanvoer. Bij mijn auto is dan in vier à vijf minuten de auto heerlijk koel.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De airca gaat direct koele lucht blazen. hou je ramen en deuren dicht want dan pas werkt de airco optimaal.
Maar na 1 minuut moet je wel al verschil emrken hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een airco in de auto werkt met een eigen circuit wat los staat van het koelsysteem van de auto, en werkt onmiddellijk zodra de motor draait!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weg rijdt eerst een tijdje de ramen los zetten zodat de ergste hitte uit de auto is. Dan ramen sluiten en de airco aanzetten en in een mum van tijd is het heerlijke koel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die iris09;

Om het lekker koel te krijgen moet natuurlijk de warme lucht kunnen ontsnappen. Daarom werkt het goed om wanneer je wegrijdt de zijruiten op een klein kiertje te zetten (of het schuifdak) en de airco vol open met de koude lucht naar beneden gericht. Zo werkt de natuur ook een handje mee, doordat warme lucht opstijgt en is de auto in een paar minuten lekker koel. Zodra je de temperatuur prettig vindt kun je dan de ruiten weer dichtdoen en de airco wat minder hard laten blazen. Vlak voor aankomst zet ik vaak de airco dan uit of minder koud en de ramen weer op een kier om de overgang bij het uitstappen niet al te groot te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verschilt heel sterk per auto.
Ik heb een peugeot met airco. Binnen een minuut al heel goed te voelen en uit te houden in de auto. Fantastisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voelt meteen koude lucht uit de inblaasgaten komen. Gemiddeld na 1-2min begint het overal in de auto aangenaam te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij hebben we airco in een safira, kost wel 5 minuten tijd voor je koelte voelt in zo'n warm weertje zoals vandaag, maar het is is wel handig om eerst de ruiten open te zetten zodat een deel van de hitte weg flowed. Dan terug toe doen en erop los aircoën ;-b ofzo