Geldt de regel rechtdoor op dezelfde weg heeft voorrang in alle landen?

De regel wordt ook wel 'afslaand verkeer heeft geen voorrang' genoemd.

Picture for question
13 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Het beste antwoord

Nee. Zeker niet. Er is bv in zuid afrika de regel 'wie het eerst komt, die het eerst rijdt' op zogenaamde four way stop kruisingen (Oftewel: Een geljkwaardige kruising).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar moet je een beetje mee oppassen. In principe zijn regels als voorrangsregels in het grootste deel van de (Westerse) wereld wel tamelijk universeel, maar er zijn ook landen waar degene met de hardste toeter bij wijze van spreken altijd voorrang heeft (neemt), en het is dus meer nog dan je hier gewend bent vooral ook opletten of je die voorrang die je hebt ook krijgt.