aan mijn ford focus 2000 als ik een bocht takt het altijd en het wiel staat los we hebben al veel veranderd zou dat de fusee kunnen zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Ja, je fuseekogel zal wel versleten zijn. Wel (laten) repareren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heet dat in het Nederlands een Fuseekogel? Ik ken het als een CV-joint. En daar heb je inderdaad dat typerende getik bij als je door de bocht gaat en speling op je wiel.
Ik denk dat het een kapotte homo kineet is die in een bocht dat geluid veroorzaakt !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is het zelfde als een fuseekogel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee stippel dat is niet hetzelfde als een fuse kogel ! Een fuse kogel heeft met de stuurinrichting te maken , en een homo kineet met de aandrijfassen links en of rechts !
Zal waarschijnlijk de homokineet zijn!! Waarneer je het stuur doordraaid en je hoort geratel! (hoop ik voor je) Want een versleten wiellager is duurder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Saartje261;

Lekker omschreven weer. Maar dat zou zowel de homokineet als het wiellager kunnen zijn. Niet mee doorrijden, reparatie kost je de kop niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een homokineet. Even opletten of je het geluid hoort bij bochten zowel naar rechts als naar links, als er één homokineet stuk is, hoor je het alleen bij links of alleen bij rechts, hangt ervan af aan welke kant de kapotte homokineet zit.