Wat zijn de mogelijkheden bij een Bovag bedrijf bij uitblijven levering, zonder leverdatum.?

Ik heb een tweedehands sportwagen gekocht met het idee deze in een week op te halen bij de dealer. Bij het tekenen contract (na lange proefrit) had ik niet gelet op de leverdatum, daar stond "spoedig". Nu komt het, na een week bleek er een probleem te zijn. Ik ben nu drie weken verder en de dealer reageert niet of nauwelijks op mijn mails en bellen. Ook bedenk ik mij dat hij niks op schrift vastlegt aan afspraken over de levering.

Ik had wel gezien dat op vermoedelijke levertermijn ik de verkopende partij kan houden aan drie weken. Maar bij spoedig is dit niet duidelijk bij mij.

Ik wil de auto graag hebben en druk uitoefenen om gevonden euvels op te lossen en te leveren. Tegelijkertijd gaan er alarmbellen af bij mij, want de levering laat nu 5 weken op zich wachten (nieuwe datum vandaag gehad). Men geeft personeelstekort en leveringsproblemen aan als het probleem. Ik heb nog niks betaald, dus het lijkt mij dat de dealer ook graag geld wil hebben voor een dure voorraad wagen.

Ik wil weten in hoeverre ik van de koop af kan? Ik heb weinig vertrouwen er meer in dat het goed komt. Het blijft bellen en mailen om er zelf achter te komen dat de auto niet klaar is voor aflevering. Ik hoop nu dat de nieuwe datum (wederom niet op schrift!) Wordt nagekomen, maar ik wil mij vast gaan indekken.

2 maanden geleden
in: Auto's
tinus1969
2 maanden geleden
Bel de bovag https://www.bovag.nl/contact
Maar bedenk dat eerst helder wat je wil. Van de koop af, of toch die auto.
Tcorolla
2 maanden geleden
@tinus, Dank, ik zat te lezen in voorwaarden maar bellen is handiger! Ik wil de auto eigenlijk graag want het is wat ik al een tijd zocht. Als men de electronische problemen heeft opgelost die ik had bij de proefrit, dan wil ik hem. Het zou kunnen zijn dat men het euvel niet kan vinden.
tinus1969
2 maanden geleden
De vraag is eigenlijk, of je die auto nog moet willen. Onoplosbare electronische problemen…. Klinkt slecht - die komen later weer terug….
Tcorolla
2 maanden geleden
Het probleem was beperkt tot twee knoppen op het stuur. Er zit nog enkele jaren fabrieksgarantie op, naast nog een jaar bovag garantie. Ik heb met dit merk eigenlijk geen problemen gehad. Maar ik snap je punt. Soms met electronica heb je op plek A een probleem met als oorzaak een probleem op plek B. Waarbij B een groot probleem kan zijn. Een kennis van mij heeft drie keer lampen moeten wisselen in een aantal jaar, toen bleek het de aansturing te zijn van de lampen. Ik bel de BOVAG maandag en vraag wat mijn rechten zijn. Wel wil ik nog steeds de auto.
Tcorolla
een maand geleden
@tinus1969 ik heb de auto gekocht en meegenomen. Echter, ik kan voor de tweede keer terug naar de dealer in bijna anderhalve maand tijd. Ik heb minder dan 1500 km gereden. Ik heb last van electronische problemen. Soms wil je iets net te graag en negeer je de rode vlaggen. Ik hoop dat ze het gaan oplossen, maar hoop is geen strategie....

Geef als eerste antwoord