Hoe zit het met de verzekering als iemand anders rijd in ‘vervangend vervoer’ auto?

Ik krijg binnenkort vervangend vervoer (auto) ivm reparatie eigen auto na een ongeluk. Nu heb ik volgende week iets op de planning staan dat erg lang rijden is. Mag er ook iemand anders het voertuig besturen (om af te wisselen) of mag alleen degene die het vervangend vervoer toegewezen heeft gekregen (ik dus) in die auto rijden? (Ben all risk verzekerd met mijn eigen auto).

11 maanden geleden
in: Auto's
tinus1969
11 maanden geleden
Bel degene (garage?) die de vervangend vervoer auto verstrekt. Dit is specifiek voor hun verzekering.

Antwoorden (1)

Vrijwel altijd mag een huurauto (want dat is het in feite) alleen bestuurd worden door degene die de auto van de garage krijgt. Alleen van die persoon kan het rijbewijs en leeftijd worden gecheckt. Maar vragen staat nog altijd vrij, dus je kan je garage vragen of een ander mag rijden, neem alvast een kopie van het rijbewijs van die ander mee.
paulus811
11 maanden geleden