Van welke auto is deze autosleutel?

Aan de andere kant heeft hij twee knoppen voor open en dicht doen en een knopje om de sleutel open te klappen.

Ik weet zeer weinig van auto's dus vroeg me af of iemand hier weet van welke auto dit is.

Picture for question
12 maanden geleden
in: Auto's
1.1K

Antwoorden (2)

Als ik eventjes Google is dit een sleutel van de Citroen DS3, DS4 of DS5.
12 maanden geleden
Antoni
12 maanden geleden
DS is inmiddels een zelfstandig merk, in 2015 ontstaan als een afsplitsing van het automerk Citroën, dat dan weer wel. Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles.
Deze autosleutel is van een DS. DS is een automerk dat ontstaan is uit Citroën. Binnen Citroën ging het om een luxe productreeks auto's. DS bestaat sinds 2009 en is sinds 2015 een zelfstandig automerk.

DS is een afkorting voor Different Spirit of Distinctive Series, maar ook een verwijzing naar Déesse (Frans voor 'godin'), de vroegere Citroën DS.
Toegevoegd op 14 mei 2023 14:46: afbeelding
Plaatje bij antwoord
12 maanden geleden