Is het slecht als een tweedehands auto lang te koop blijft staan?

Hallo iedereen,

ik ben de laatste tijd wat opzoek naar auto's die ik zou kunnen kopen en ik vroeg mij af, is het een slecht teken als een auto lang(er) blijft staan op tweedehands/autoscout. Ik heb het dan ongeveer over 1-3 maand. De auto die ik namelijk wil kopen is een bmw 420, bij de zoekertjes in kwestie kost de bmw 420 tussen de 15000 en 20000. Denken jullie dat er iets mis is aan de auto dan of is dit niet per se slecht als de auto langer blijft staan.

12 maanden geleden
in: Auto's
1.1K
Edraket
12 maanden geleden
Een BMW 420 is gezien het benzineverbruik geen auto waar veel vraag naar is.
Die blijft langer staan als een kleine Japanner of een Golf.
Het kan ook aan de kleur liggen. De ene kleur gaar sneller de deur uit dan de andere. Witte auto's bijvoorbeeld zijn bijna onverkoopbaar.
Als de auto al lang staat is de verkoper misschien bereid een laag bod van jou te accepteren.
Hij zal mogelijk deze auto zonder winst verkopen, om van hem af te zijn.
paulus811
12 maanden geleden
@EdRaket, hoe onzuinig is een BMW 420 dan? Een BMW 420 is wel iets groter dan een kleine Japanner of een Golf, dus de vergelijking gaat mank. BMW is een zeer geliefde occasion (en mooie ook, maar dat is persoonlijk) en dat deze nog niet verkocht is kan komen door de kleur of uitrusting. Er is een groot aanbod, dus er valt wat te kiezen. En of er iets mis mee is komt bij een aankoopkeuring wel naar voren. Laat dit altijd bij een BMW dealer doen. Kost je 100-150 euro, maar geeft zekerheid dat de auto goed is.

Antwoorden (1)

De geschiedenis van deze bmw 420 kan je opvragen.
Zo ook kan je naar het onderhod vragen aan de verkoper, dan ben je iets verder in je zoek tocht naar een auto
12 maanden geleden