Werken deze soort flitspalen nog?

Werken dit soort flitspalen nog? Volgens mij is dit een analoge en werkt deze niet meer maar weet dit niet zeker

Picture for question
een jaar geleden
in: Auto's
2.3K
ronron1212
een jaar geleden
werken echt nog wel.
Basje27
een jaar geleden
@ronron1212 zijn deze digitaal gemaakt of werken deze doormidden van foto rolletjes?
ronron1212
een jaar geleden
werken met rolletjes
Ritsuka
een jaar geleden
Ga er maar van uit dat ze nog werken.

Antwoorden (3)

Ik denk dat deze palen niet meer werken.
Het kan ook zijn dat ze andere camera's in de paal gemonteerd hebben.
een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
Wat voor camera dan?
Fietser001
een jaar geleden
Daar kan ik niets over zeggen.
Helaas is daar weinig over bekend.
Ik heb me door een agent laten vertellen dat deze soort paal mogelijk kan worden voorzien van een digitale camera. Welk soort en type weet ik niet.
Nee, die werken niet meer. Maar het OM kan gemeenten niet verplichten die flitspalen weg te halen. Het zijn hun wegen. Het weghalen is kostbaar door de kabels en leidingen die aan zulke palen vastzitten.

De oude analoge flitspaal maakte nog gebruik van een filmrol, die eerst ontwikkeld moest worden en dan pas kan worden uitgelezen. De digitale flitser die geen last heeft van een volgeschoten film, werkt dag en nacht en maakt gebruik van een infrarood flitser die niet zichtbaar is.
SimonV
een jaar geleden
Die camera in Ede rouleert nog steeds, het bericht is van 2017.
Als je over de Veenderweg rijdt en ze hebben de camera gevuld zou ik me maar aan de snelheid houden.
Wie het niet gelooft mag hetzelf gaan testen en betalen.
De ergste digitale camera staat bij het BP benzine station en het ziekenhuis Gelderse Vallei, die meet snelheid, rood licht en last but no least ook het kleven, dus als je erge haast hebt en je hangt heerlijk aan je voorgangers bumper, ook succes gewenst.
Verwijderde gebruiker
12 maanden geleden
SimonV
12 maanden geleden
Bericht uit 2017? Bericht uit 2013:
"De flitspaal langs de Veenderweg verdwijnt".
https://www.gelderlander.nl/de-vallei/10-flitspalen-weg-in-gemeente-ede~af2da3ca/ Bericht uit 2021:
Tot een aantal jaar geleden telde de gemeente Ede 19 flitspalen, maar er zijn er 10 verdwenen. Bijvoorbeeld die aan de Jan Th. Tooroplaan, Veenderweg en Edeseweg in Lunteren.
https://indebuurt.nl/ede/nieuws/verkeer/flitspalen-ede~127487/