Kan ik veilig gegevens invullen bij ikwilvanmijnautoaf.nl ?

Stel dat ik mijn auto wil verkopen via ikwilvanmijnautoaf.nl (of een andere soortgelijke site) en later besluit om mijn auto toch op een andere manier te verkopen zit ik dan aan (onverwachte) kosten vast ?

Ik heb verhalen gehoord dat zij claimen dat ze de auto getaxeerd te hebben en daar voor betaald willen worden, terwijl er niet veel meer is gebeurt dan een geautomatiseerde prijs uit een computer is komen rollen.

Ook zijn er verhalen van deals die gesloten zijn waarbij de verkoper, op basis van futiliteiten, van zijn eerder bod afziet en met een aanzienlijk lager bod komt.

Kloppen die verhalen ?

Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
in: Auto's
1.3K
ronron1212
een jaar geleden
Is en blijft een gokje denk ik
hier wat reviews
https://nl.trustpilot.com/review/www.ikwilvanmijnautoaf.nl
TurfGraver
een jaar geleden
Ze doen een voorwaardelijke bod.
Uiteindelijk zal de bod na controle ter plekke gedaan worden.
Afzien kan altijd totdat jij akkoord bent gegeaan.
Eventueel voorwaarden staan op de site.
redhouse
een jaar geleden
Waarschuwing, ze verkopen je gegevens(email)
Vortexxx
een jaar geleden
Ja, dat kan, maar gebruik een tijdelijk of wegwerp email, want je wordt helemaal gek van de spam van deze lui.

Het beste antwoord

Ik hen zo'n drie jaar geleden ikwilvanmijnautoaf gebruikt. Met andere sites heb ik geen ervaring.

In mijn geval deed ikwilvanmijnautoaf een vrij goed bod, maar wilden ze de auto zien voordat ze een definitief bod deden. Dus ik erheen. Ze bekeken de auto, stelden vragen, en maakten een korte proefrit (ik mocht mee).

Oordeel: lovend.
Bod: een stuk lager dan het eerste bod na aanmelding via de website.

Ik heb de auto uiteindelijk in consignatie laten verkopen door de garage waar ik de nieuwe auto kocht. Voor een veel hoger bedrag.

De spam was fiks, maar drie keer op de afmelden (of uitschrijven) link onderaan de mails klikken loste dat definitief op.
Cryofiel
een jaar geleden