"Had u op 1 juli 2015 een rijbewijs B? Dan mag u met dat rijbewijs een tractor besturen. Bij de eerstvolgende vernieuwing van uw B-rijbewijs krijgt u de categorie T automatisch bijgeschreven. U moet het rijbewijs dan wel voor 1 juli 2025 vernieuwen. Bij vernieuwing van het rijbewijs na 2025 vervalt de T-bevoegdheid."
.
Je mag dus met een trekker op de openbare weg rijden als je op 1 juli 2015 al een B-rijbewijs had.

Of je het daarmee ook KAN, hangt van je rijvaardigheid met een trekker af... Die moet natuurlijk ook zodanig zijn dat je er het verkeer niet mee in gevaar brengt.
Toegevoegd op 25 juni 2022 08:41: bron
Computoon
een jaar geleden
Als je op 1 juli 2015 het rijbewijs B al had, mag je daarmee een trekker besturen. Wel moet je voor 1 juli 2025 je rijbewijs vernieuwen om het trekker rijbewijs bijgeschreven te krijgen.

Of je ook nog E achter B hebt maakt geen verschil.
AlphaLimaSierra
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Niet onbelangrijk: bij vernieuwing van het rijbewijs na 2025 vervalt de T-bevoegdheid.
AlphaLimaSierra
een jaar geleden
Ja, dat is een belangrijk punt, want te laat verlengen overkomt je makkelijk. Niet dat een gemiddeld mens vaak op een trekker zit, maar is zou het niet willen laten lopen.
Als je een landbouwtractor bedoelt, dan gelden voorgaande antwoorden.
Als je een trekker(-oplegger combinatie) bedoelt, dan mag je die ook besturen , mits het trekkende voertuig de 3500 kg (eigen gewicht + laadvermogen) niet overschrijdt.
jc54
een jaar geleden