Hoe kun je een afslaande motor hebben wanneer je wilt wegrijden?

Vandaag reed ik met de auto en stond voor een rood stoplicht stil. Toen het licht op groen sprong en weer door wilde rijden sloeg de motor af. Ik trok met mijn koppeling op maar de auto ging niet vooruit en bleef dus stil staan met auto’s achter mij. Ik deed een aantal keer de motor aan-en uit en pas na een minuut deed de auto weer normaal.

Hoe kan het dat de motor zo plotseling het helemaal kwijt was? Ik heb toch het gevoel dat ik iets verkeerd heb gedaan alleen, weet niet wat.

Ik heb gewoon zoals altijd de schakelaar in de 1e versnelling gezet en rustig met de koppeling opgetrokken.

een jaar geleden
in: Auto's
1.6K
tinus1969
een jaar geleden
Benzine of diesel? Warme of koude motor? Leenauot/huurauto?
denzell11
een jaar geleden
Benzine en koude motor. De auto is van iemand anders maar ik rijd er regelmatig in.
tinus1969
een jaar geleden
Rijles gehad in een diesel zeker? En kort je rijbewijs?
TurfGraver
een jaar geleden
Voldoende gas gegeven bij op laten komen koppeling?
denzell11
een jaar geleden
@ tinus 1969 inderdaad rijles gehad in een diesel auto en heb 3 maanden mijn rijbewijs.
HeerVoldemort
een jaar geleden
Inderdaad, gas bijgeven. Ik ken de frustratie. Na mijn rijlessen reed ik in de diesel auto van mijn vader, die kon ook op de koppeling alleen wegrijden. Toen hij na 3 maanden die auto inruilde voor een benzine een en al drama. Het duurde weken voordat we doorhadden wat ik "fout" deed.

Antwoorden (1)

Meer gas geven bij op laten komen vd koppeling. Benzineauto’s slaan makkelijker af dan diesels.
een jaar geleden