Mag ik vanwege beperking mijn linkervoet in een automaat bij remmem gebruiken?

75 + keuring ik gebruik wegens een beperking mijn linkervoet om te remmen en rechtervoet gas mag dit?

een jaar geleden
in: Auto's
4.3K

Antwoorden (1)

Dat mag.
De wet zegt niks over welke voet wat zou moeten bedienen (noch bij een automaat, noch bij een handgeschakelde auto). Je beperking is dus geen argument in deze. Ook iedereen zonder een beperking mag dat.
===
Het enige is dat je door je beperking geen risico wordt, er geldt natuurlijk altijd dat je geen gevaar op de weg mag veroorzaken.
Als jij net zo veilig kan rijden als iemand die alleen rechts gebruikt is er niks aan de hand.
Toegevoegd op 29 mei 2022 16:17: tekst
een jaar geleden
HeerVoldemort
een jaar geleden
En de - is??? Gewoon omdat het kan?
+ van mij.