Kan een autobedrijf mijn financial lease contract afkopen?

Hallo,

Veel gezocht maar nooit mijn vraag beantwoord gekregen over het hoe,wat en waarom.

De vraag.
Je hebt een financial lease auto.
Je wilt een nieuwe financial lease auto.
Het bod op je huidige auto is hoger dan het totaal van de openstaande lease overeenkomst.
Kan je jou huidige financial lease auto inruilen bij de garage waar de nieuwe financial lease auto word aangeschaft, zonder deze zelf eerst te moeten aflossen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Auto's
1.9K
tinus1969
2 jaar geleden
Staat de auto op jouw naam of op die van de leasemaatschappij? Dat staat op het kentekenbewijs.
ronron1212
2 jaar geleden
Je hebt een auto gekocht met een lening. Je zult de lening moeten afbetalen voor je een nieuwe lening krijgt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@Tinus.
Hij staat op mijn (bedrijfs) naam @ronron1212
Maar waarom zou dat moeten als de garage waar je jou nieuwe financial lease auto wilt halen een hoger bod dan het huidige lease contract bied.
Daarbij we hebben meerdere auto's in de lease .
De vlieger eerst afbetalen voor je een andere "lening" krijgt werkt zakelijk gezien net anders .
ronron1212
2 jaar geleden
Iemand zal toch de lening moeten aflossen dat de auto meer waard is is dan mooi hou je nog wat over. De auto is namelijk het onderpand van de financieringsmaatschappij.
crispy
2 jaar geleden
Jij hebt een contract met een lease maatschappij. Alleen jij kan dat contract afkopen, niet een ander.
tinus1969
2 jaar geleden
Als de auto onderpand is op de lening, dan is het (dus waarschijnlijk) contractbreuk om de auto te verkopen zonder zelf af te lossen. Lees dus zelf de voorwaarden.
ronron1212
2 jaar geleden
@cripsy een financial lease is een lening auto staat dus op eigennaam.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@ronron1212 Begrijpelijk.
Daarmee kom ik ook bij de essentie van mijn verhaal. Waarom zou ik eerst alles moeten aflossen , terwijl de garage "welke mijn lease auto wil overnemen" voor een hoger bedrag dan dat er openstaat de auto wilt overnemen en mij een nieuwe auto wilt leveren. Dit voelt voor mij als een extra stap .
Daar waar de garage ook het bedrag kan aflossen en eventueel nog een sterkere onderhandeling positie heeft omdat hij minder hoeft te betalen als origineel aan mij geboden. Het gaat er toch uiteindelijk om dat het openstaande bedrag word voldaan .
Wie dat doet maakt dan toch niet uit? Exact over dit punt kan ik nergens iets terugvinden.
Vandaar dat ik dacht ik probeer het op de zondag middag eens op goeievraag
tinus1969
2 jaar geleden
Het voelt mss als een extra stap, maar nu eenmaal noodzakelijk omdat jij de auto least en niet dat autobedrijf. Je opmerking over onderhandelingspositie begrijp ik niet.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@tinus1969. Mijn antwoord m.b.t onderhandeling . De betreffende garage waar ik de nieuwe financial lease auto wil aanschaffen heeft ook een bod gedaan op de huidige auto. Dat bod ligt een flink stuk hoger dan het restbedrag van mijn huidige lease.
Hun zouden dus potentieel voor minder dan het geboden bedrag de auto kunnen kroigen/afbetalen. Er valt dus meer winst te halen en voor mij in minder stappen als origineel berekent op mijn huidige auto.
Daarbij komt dat ik direct een andere auto bij ze meeneem. ( dubbel winst voor hun ) Lang verhaal kort.
Ik begrijp je verhaal en lees dat ook overal terug.
Echter vind ik het vreemd dat elke partij tijd of geld winst kan behalen maar dat word uitgesloten omdat eerst de eigenaar (in dit geval ik) de lease moet afkopen. Mijn inziens zal een financieringsmaatschappij toch ten alle tijden blij zou zijn als er o.b.v. factuur nummer word afgelost.
Wie dat ook mogen zijn. Blijkbaar werkt dat toch anders.
tinus1969
2 jaar geleden
Wil het ‘nieuwe’ autobedrijf hier aan meewerken? Heb je dat gevraagd/besproken?

Antwoorden (1)

Nee.
Het autobedrijf is namelijk geen partij in de lease-overeenkomst en kan die overeenkomst dus ook niet wijzigen of opzeggen/afkopen.