In welk opzicht is roze screenwash (auto) anders dan blauwe screenwash?

In welk opzicht is roze screenwash (auto) anders dan blauwe screenwash? Ik zie beide staan bij tankstations, maar hebben deze andere eigenschappen en kun je ze eventueel mengen?

2 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Ruitenwisservloeistof bij hoge temperaturen is te herkennen aan de rood/roze kleur. Daarnaast heeft deze vloeistof extra reinigend vermogen. Deze vloeistof is is niet opgewassen tegen temperaturen onder het vriespunt en wordt vaak in de zomer gebruikt. Indien je deze vloeistof gebruikt bij lage temperaturen (onder het vriespunt) kan de vloeistof bevriezen. Dit heeft als gevolg dat het reservoir, de leidingen en de sproeikoppen kunnen bevriezen/kapotvriezen. Er komt vervolgens geen vloeistof uit de sproeikoppen, en kun je de ruit van jouw auto niet reinigen.

Ruitenwisservloeistof bij lage temperaturen is vaak blauw van kleur. Deze vloeistof is bestemd tegen zeer lage temperaturen. Indien het buiten vriest, zal bij gebruik van deze ruitenwisservloeistof de vloeistof niet bevriezen. Bovendien haalt deze ruitenwisservloeistof snel pekel, opspattende modder en andere vuiligheid van jouw ruiten. Daarnaast voorkomt antivries vloeistof dat er leidingen kapot vriezen.
SimonV
2 jaar geleden
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat roze vloeistof in de winter geen goed idee is...dat gezegd hebbende...ik moet de sproeier van mijn auto vlug leeg maken...