Wat als elke autoverzekering je weigert?

Mijn vriend en ik willen een auto lease, financieren, op afbetaling. Wij hebben samen een kind maar wonen op dit moment niet op hetzelfde adres. Mijn vriend is ZZP'er. Hij vraagt dit aan via een lease maatschappij en dit wordt goedgekeurd. Nu is er 1 probleem.
Hij staat CIS geregistreerd dus geen een autoverzekering wil hem verzekeren. Maar de auto moet op zijn naam, mag niet op mijn naam. Is er een manier om auto te kopen op afbetaling/lease terwijl de aanvrager geen autoverzekering kan krijgen... ik krijg wel een autoverzekering maar de auto mag weer niet op mijn naam. Iemand een oplossing ?

3 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
Jara7
3 jaar geleden
Hallo, Bedankt voor je antwoord.
Daarvan ben ik op de hoogte maar dat is helaas een verzekering van 400 euro per maand. Dus ik ben opzoek naar een andere optie
ronron1212
3 jaar geleden
@Jara7 die is er niet. Anders moet jij de verzekering op jou nemen.
Jara7
3 jaar geleden
Zou ik heel graag willen maar de auto kan niet op mijn naam omdat hij de auto gaat leasen. En dat is bij een verzekering dan niet mogelijk een auto verzekeren als de auto niet op je naam staat
Inekez1
3 jaar geleden
Koop een goedkope tweedehands auto, zonder lease-contract. Zet die auto en de bijbehorende verzekering op jouw naam. Het geld dat je maandelijks bespaart omdat je geen lease-contract hebt, moet je wel opsparen voor noodzakelijk onderhoud, reparaties of eventueel inruil voor een betere auto op termijn. Als je vriend veel (of vooral) in die auto zal rijden, is het wel belangrijk om dat bij je verzekering op te geven. Mogelijk wordt je premie daardoor hoger. Verzwijg je die informatie en komt de verzekering daar ooit achter, dan heb ook jij straks een cis-registratie. Gewoon eerlijk zijn dus, direct bij de aanvraag.
ronron1212
3 jaar geleden
@Jara7 jullie gaan geen auto lease. Jullie lenen gewoon geld om de auto te kopen finan lease. Dus gewoon koop. Bij lease hoef je geen verzekering af te sluiten.

Antwoorden (1)

Als elke "normale" verzekeraar je weigert, kun je naar De Vereende Verzekeringen gaan. Daar kan iedereen zich verzekeren. Tegen een speciaal tarief, dat wel.

De Vereende Verzekeringen

"Tot september 2016 was de Vereende Verzekeringen bekend onder de naam Rialto Verzekeringen welke in 1966 was opgericht door een groot aantal verzekeraars. De wet bepaalt dat alle motorrijtuigen, die aan het verkeer deelnemen, verzekerd moeten zijn. (...)"
Toegevoegd op 20 april 2021 19:49: bron
Computoon