Is een auto zonder stuurbekrachting voor beginneling makkelijk om in te rijden?

Ik heb juist mijn voorlopig rijbewijs en mijn mama haar autootje is zonder servo/ stuurbekrachting is dat makkelijk om daar int begin te leren rijden, want ja weet het niet zo goed

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.7K
ronron1212
3 jaar geleden
Wat voor auto is het dan en welk bouwjaar?
Ritsuka
3 jaar geleden
Mijn eerste auto was zonder stuurbekrachtiging, ging prima hoor. Alleen inparkeren stuurde wat zwaar.
paulus811
3 jaar geleden
Laat je moeder naar een rustige omgeving rijden, bijvoorbeeld een industrieterrein, en probeer het daar zelf. Je hebt niet zoveel aan antwoorden, gewoon zelf proberen. Omdat je het over 'autootje' hebt, zou het zwaarder sturen wel eens erg mee kunnen vallen.

Antwoorden (2)

De meeste volwassenen hebben leren rijden in een auto zonder stuurbekrachtiging. Vroeger had geen enkele auto dat, daarna alleen de luxere nieuwe modellen en die waren voor een jongere niet te betalen.

Elke keer als je in een andere auto rijdt zul je even moeten wennen aan die auto. Elke auto stuurt, remt en schakelt weer net een beetje anders.
Inekez1
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Stuurbekrachtiging is er al heel lang. Zo rond de jaren 80 90 vorige eeuw.
Ivana
3 jaar geleden
Ja, Ronron1212, maar er zijn ook mensen die al een rijbewijs hadden in 1960, zoals ik bijvoorbeeld. "Heel lang" is dus zeer betrekkelijk!!
ronron1212
3 jaar geleden
Ja dat weet ik ik had ook voor die tijd al een rijbewijs heel veel auto gereden zonder stuurbekrachtiger @Ivana Maar of er nu nog echt auto's rond rijden voor dagelijks gebruik die dat niet hebben?
Ja, ook voor een beginneling is het vrij makkelijk om zonder stuurbekrachtiging te rijden.

Ik ben zelf ook zo begonnen, nadat ik gelest had in een auto met stuurbekrachtiging. Als je van een lesauto komt MET stuurbekrachtiging moet je gewoonweg even een paar dagen of paar keer eraan wennen. Daarna zal het eerder wat onwennig aanvoelen als je weer wel stuurbekrachtiging hebt.