Van wanneer tot wanneer reed de Porsche 911 rond onder de naam van de Rijkspolitie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.1K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dank voor het antwoord! Maar ik ben opzoek naar de jaartallen waar tussen dit specifieke model diende (911)
SimonV
3 jaar geleden
Volgens mijn antwoord en de rijkspolitie zelf diende de Porsche 911 van 1966 tot 1996. Dat bedoel je niet?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oh wacht, helemaal niet goed gelezen. Top, precies wat ik wou weten, bedankt voor je antwoord!

Het beste antwoord

Tussen 1966 en 1996.

In 1966 komen de eerste Porsches 911 naar Driebergen. Het zijn 2.0 liter Targa’s, in eerste instantie nog met een uitritsbare achterruit. De verkeersdienst groeit in de loop der jaren met de grootte van de Porsche-motor mee: van de 2.2 en 2.4 modellen naar het G-model met de 2.7 liter motor in 1974. Daarna verschijnt vanaf 1978 de 3.0 SC en in 1984 de 3.2 Carrera Targa met 231 pk. De 964 Carrera 2 met een 3.6 liter motor verschijnt in 1990, in eerste instantie alleen als Targa, maar later ook als Cabriolet. Naast de 911 Targa en Cabriolet rijden de witte muizen ook in de 912 Targa, 914/4, 914/6 en als (mislukte) proef in een watergekoelde 924 met een hoogst exclusieve T-roof.

De laatste Porsches 911 zijn ongeveer eind 1995 / begin 1996 definitief uit actieve dienst genomen.
SimonV
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Nog twee -onmisbare- bronnen: www.politieporsche.nl en www.porschepolitie.nl
LeonardN
3 jaar geleden
+Ben benieuwd naar de uitleg van de min.