Wat moet ik aan BPM betalen als ik een auto invoer in Nederland?

bij invoeren van een auto uit het buitenland moet BPM betaald worden in Nederland, ik heb een auto van bijna 10 jaar oud,moet ik dan van over die 10 jaar BPM betalen of hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar als ik binnenkort terug verhuis naar nederland wil ik me auto houden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een fiat punto

Het beste antwoord

Helemaal afhankelijk wat voor auto, model, type en uitvoering..
Hier heb ik een calculator voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een auto van meer dan 8 jaar oud is de BPM zeer gering (iets van 10% van de oorspronkelijke BPM). Hooguit een paar honderd Euro blijft er dan nog over om te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ha, die Marion61;

BPM bij gebruikte importauto's is afhankelijk van leeftijd, maar ook van de courantheid; schadeauto's of auto's die een hele lage marktwaarde hebben kunnen ook middels taxatie worden aangeslagen, wat soms gunstiger is.

Informeer jezelf goed, want als je een auto meer dan een half jaar in het buitenland op je naam hebt gehad mag je die auto zonder afdracht van BPM importeren onder voorwaarde dat je die dan vervolgens hier ook nog een half jaar op je naam geregistreerd houdt.