ik ben donderdag om 01;00u 23-04-09 aan gehouden kan mijn rijbewijs 24-04-09 bij gemeente ophalen wat krijg ik hiervoor ? wordt door justitie bepaald

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (7)

Dan zal jij je 'met aan waarheid grenzende zekerheid' mogen verantwoorden voor de recher. En je rijbewijs zal zeer waarschijnlijk worden voorzien van één punt...

Als je meer van dit soort accefietjes in het afgelopen jaar hebt gehad dan kan het best wel eens zijn dat je rijbewijs zonder pardon wordt terug gestuurd naar het CBRvoor vernietiging. En dan mag je opnieuw gaan lessen...

Let wel even op: Als je door justitie word gedagvaard dan zal de rechter genoegen nemen met een antecedent bij de politie in het afgelopen jaar om genoegen te nemen met het feit 'dat je niet geschikt ben om je in een gemotoriseerd voertuig op de Nederlandse wegen te bevinden.'

Of dat je net geslaagd bent doet hier niet ter zake. En als het aan mij persoonlijk had gelegen dan hadden ze je rijbewijs vandaag nog vernietigd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je je rijbewijs vergeten bent, krijg je een bekeuring. Maar jij rijdt technisch gezien zonder rijbewijs. Je geeft al aan dat je zaak bij justitie komt, dus bereidt je maar op het ergste voor. Dat is minstens een flinke boete, vaak is de straf dat je een jaar je rijbewijs niet mag halen. Ga maar alvast de theorie opnieuw leren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zijn rijbewijs is juist ingenomen, hoe kan hij m dan vergeten zijn?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Surinam: *als* je 'm vergeten bent, dit is nog 10x erger. En ook heel erg stom. Rijden zonder rijbewijs terwijl je weet dat je 'm morgen hebt.
@KBelg: juistem hij schrijft het een beetje moeilijk, of het is ingenomen of dat hij hem moest tonen is niet duidelijk. Als het is ingenomen, is hij super de sigaar, als hij 'm niet kan tonen, is hij gewoon de sigaar.
Het hangt er een beetje vanaf, waarom je je rijbewijs moe(s)t inleveren...
1. alcohol ? --> eigenschuld, dikke bovenlip.
2. meer dan 50 km/u te hard ?
-> bbk ? --> zie 1.
-> (lege) autosnelweg ? --> pechvogel.
In Dld goed voor 4 weken zonder het roze papiertje.
(daar krijg je dit ook voor rijden door rood-licht)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je zegt het zelf al: dat wordt door justitie bepaald. Als er een standaard-boete was geweest, had je die wel gekregen van de agent.

Maar het is best mogelijk dat je op deze manier je rijbewijs al bent kwijtgeraakt nog vóór je hem in handen krijgt. En als ik het goed heb is rijden zonder rijbewijs geen overtreding, maar een misdrijf, dus heb je meteen een strafblad.

Had de examinator niet gezegd (ofwel de open deur ingetrapt) dat je pas mocht rijden als je het rijbewijs zelf in handen had?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb je dan gelijk een strafblad? Dat is dan niet al te best.... :-( * is gelukkig zelf nooit betrapt... :-/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Rijden zonder rijbewijs is natuurlijk giga-dom.
Je rijbewijs kwijtraken is ook giga-dom.
Maar allebij tegelijk? Dan ben je echt een buitencategorie!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft oom agent me verteld toen ik aangifte kwam doen van een gestolen rijbewijs, dat het een misdrijf zou zijn als ik, zelfs in die situatie, in de auto zou stappen. (Tsja, ik kon moeilijk mijn auto laten staan in *Spanje*!). En dat is nog als je je rijbewijs al een tijd hebt en het zonder schuld (want beroofd) bent kwijtgeraakt. Als je je rijbewijs überhaupt nog niet hebt en toch willens en wetens in de auto stapt, zullen ze al helemaal geen oogje dichtknijpen...
Dat kan een hele boel worden;
rijden zonder rijbewijs € 220, maar daardoor ben je dus ook niet verzekerd dus dat kan er ook nog bijkomen
onverzekerd rijden € 380
daarna kunnen zo ook nog het een en ander in rekening brengen waarom ze je aanhielden(te hard rijden, geen licht etc) dus ik denk dat je minimaal rekening moet houden met een kleine€ 600
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
en die verplichte cursus voor "verkeershufters" van 750 euro lijkt me ook best geschikt voor iemand zoals jij, kan ook nog

volgens mij kost je dit echt wel wat meer dan een paar honderd euro

lachen nietwaar! ben je wel meteen met de neus de goede kant opgezet
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In ieder geval rijden zonder rijbewijs-danwel rijden terwijl om wat voor reden je rijbewijs was ingevorderd.
Straf zal volgen via het OM en als je beginnend bestuurder bent dan zal er een mededeling gaan naar het CBR voor een mogelijk strafpunt, daaraan gekoppeld zal er mischien ook een vordering worden uitgebracht om te kijken of je wel beschikt over voldoende rijvaardigheid om het stuk plastic te mogen behouden. Heb je gereden als een aso, dwz 3 of meer stomme dingen gedaan dan kan je met wat mazzel gelijk door naar de nieuwe cursus van het CBR. Deze moet je dan op eigen kosten gaan volgen en staat los van de boete die je via het OM gaat krijgen.