Ik ben 10 keer geflitst. Is er iets tegen de hoogte van de totale boete te doen?

Ik reed een week lang iedere dag (in de nacht) naar schiphol voor werk. Vanuit regio Brabant. Via Rotterdam is er nu een stuk waar je maximaal 80 mag. Overal stonden ook electrische borden met 80 erop. Maar ik dacht dat we snachts 20-30 km harder mochten? Dus ik ben geflitst met 90-100 (en dat 10x in totaal). Maar toch 10x geflitst en nu zoon 700 euro aan boetes. Is hier iets tegen te doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
gvrox
3 jaar geleden
Was je in de war over de tijdvensters waarin een bepaalde maximumsnelheid geldt ? Zie https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wetten-regels-en-vergunningen/verkeerswetten/maximumsnelheid/index.aspx daarover. Maar elektronische borden zijn juist helemaal gemakkelijk, die geven gewoon de maximumsnelheid die op dat moment geldt.
Ritsuka
3 jaar geleden
Matrixbord is altijd leidend, word betalen.
erotisi
3 jaar geleden
Vermoedelijk niet. https://www.anwb.nl/experts/juridisch/41/3-x-snelheidsboete-flits-binnen-5-minuten-op-zelfde-weg#:~:text=Het%20is%20toegestaan%20om%20meerdere,bezwaar%20gaan%20tegen%20de%20boete.
SentWierda
3 jaar geleden
@KeesWim. De regel is dat je op de snelwegen slechts in een klein aantal gevallen maximaal 130 km mag rijden. Meestal mag je maximaal 100, 80 of 120 km rijden.
In Nederland is de standaard dat je op alle snelwegen maximaal 100 km per uur. mag rijden Alleen in de (verkeersluwe) periode van 19.00 tot 06.00 uur mag je op sommige snelwegen maximaal 120 of maximaal 130 km rijden.
Bron: www.rijksoverheid.nl.
SentWierda
3 jaar geleden
@KeesWim. Op 16 maart 2020 (!) is de maximumsnelheid op snelwegen teruggegaan naar 100 km per uur. In alle consternatie vanwege corona (de horecasluiting op 15 maart) is dit nieuwsfeit ondergesneeuwd.
SentWierda
3 jaar geleden
@KeesWim. Dan zijn we het eens: 100 km is sinds 00.00 uur op 16 maart 2020 de norm. De reden: vermindering van de stikstofuitstoot.

Antwoorden (1)

Nee, als borden (standaard of elektronisch) een maximum snelheid aangeven, dan heb je je daar aan te houden, vooral ter hoogte van wegwerkzaamheden.
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jammer dit haha
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jammer heel erg