Hoe kan ik mijn mistlampen aanzetten?

Misschien supersuf, maar ik krijg mijn mistlampen niet aan... Ik heb zelf geen auto, maar leen die van mijn vriend. Die zit momenteel alleen in een meeting waardoor ik hem niet kan bereiken. De mistknop licht wel op, maar als ik erop druk dan gaan de mistlampen niet aan. Ik krijg ook geen dashboardindicatie. Hoe verhelp ik dit?
Het is een Peugeot 206.

3 jaar geleden
in: Auto's
1.8K
Griffin
3 jaar geleden
Als je hier een zinnig antwoord op wil dan is het handig het model en merk auto te vermelden, want voor elke auto zit dat ergens anders, of werkt het anders.
Fitgirl1204
3 jaar geleden
@Griffin Excuus! Het is een Peugeot 206.
TurfGraver
3 jaar geleden
Tweede schijf van licht pook draaien, nog een keer draaien en ze gaan uit.
Ander kant op draaien en achter mislamp gaat aan (of uit).
Inekez1
3 jaar geleden
Er is een verschil tussen mistlampen voor en mistlamp achter. Bij mij is het aparte knopje alleen voor de achtermistlamp. De mistlamp voor kun je in- en uitschakelen met dezelfde pook als de gewone verlichting, mits de auto mistlampen voor heeft. Achtermistlamp is verplicht, voor mistlamp niet.

Antwoorden (1)

Eerst de gewone verlichting aan zetten. Mistlampen branden alleen in combinatie met stadslichten
jc54
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
dimlichten.