Is het normaal dat mijn motorlampje brandt als ik contact aanzet en bij het starten weer uit gaat?

Is dit normaal? Het is een nieuwe auto? Heb hem 1,5week. Heeft ondertussen 900kms op de teller.?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
16.4K
ronron1212
3 jaar geleden
Bedoel je dat het uit gaat dat is normaal.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@RonRon12 ,
Het gaat pas uit als ik mijn sleutel door draai voor mijn auto te starten maar blijft wel branden als mijn contact gewoon aanleg.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat is toch ook goed.

Antwoorden (2)

Dat hoort zo. Daarmee kun je controleren of het lampje het wel doet. Als dit lampje aangaat als de motor draait is het wel foute boel.
escape
3 jaar geleden
Het is een zelftest van de motor. Als alle waardes (van alle sensoren) goed zijn, dan gaat de lamp uit. Als alle waardes nul zijn, of als er één waarde te veel afwijkt brandt de lamp. Zodra je de motor start, en alle waardes liggen binnen de (fabrieksmatig geprogrammeerde) waardes, dan gaat de lamp uit.
Het zijn de geprogrammeerde grenswaardes.
Toegevoegd op 31 oktober 2020 21:37: tekst
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt JC54