Moet een oltimer auto na schorsing APK gekeurd worden?

ik heb een oltimer van 53 jaar oud,auto zit nu in de schorsing,apk moet voor 3-12-2020,maar omdat hij geschorst is hoeft dat niet,maar als ik hem volgend jaar rond mei weer uit de schorsing haal moet hij dan als nog apk gekeurt worden of niet.
apk van autos van 50 jaar en ouder hoeft niet meer vanaf 1-1-2021.
dus wie weet of hij dan nog wel apk gekeurt moet worden of niet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (1)

Ja, jouw auto is van ná 31-12-1959, en moet derhalve 1x per 2 jaar gekeurd worden, als deze uit de schorsing gaat. Ongeacht of je er mee gaat rijden of niet.
jc54
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De wet is gewijzigd en per 1-1-2021 hoeven auto's van 50 jaar of ouder niet meer APK gekeurd te worden.
https://www.klassiek-techniek.nl/nieuws/apk-vrijstelling-50-jaar
Het lijkt me dus dat de auto van de vraagsteller niet meer gekeurd hoeft te zijn als hij die in mei 2021 uit de schorsing haalt omdat de auto 53 jaar oud is (dan misschien 54 jaar)