Waarom maken de banden van mijn Volkswagen Golf aan de linkerkant een piepend geluid?

hallo ik heb een vw golf 2006 1.4 70 000 km
Nu heb ik gemerkt dat er een piepend geluid komt vroeger alleen als ik naar links stuur maar nu ook bij rechtdoor rijden dit piepend geluid komt van de linkerkant aan het wiel precies.
Ik heb al gekeken of de stofplaat er niet tegen komt of er iets tussen de schijf zit maar ik zie niets verkeerd ben aan het denken naar een wielager of de remmen die vast zitten geroest maar dit zou ik raar vinden door de lage km dat deze auto heeft.
Heeft er hier iemand ervaring met zo een probleem bij vw golf 5 v 206

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Inekez1
3 jaar geleden
Remproblemen zijn niet gerelateerd aan het aantal km dat er met de auto is gereden. Hoe vaker je remt, hoe harder ze slijten. Rij je veel in de stad, dan maak je relatief weinig kilometers maar moet je wel relatief vaak remmen. Rij even langs de garage. Daar weten ze snel genoeg wat het probleem zou kunnen zijn, hoe het te verhelpen is en wat dat zou kosten. Wellicht is het iets heel anders dan de remmen.
Bordensteker
3 jaar geleden
Om erachter te komen of er een remblokje blijft slepen, kun je een keer een stuk weg kiezen waar je normaal nergens hoeft te remmen. Als je daar kunt komen via een route waar je je (bij vertrek nog koude) remmen ook niet hoeft te gebruiken, dan kun je dus een stuk van bijv. 10 km afstand rijden en hem dan laten uitrollen naar een rustplaats langs de snelweg.
Kleine beetjes bijremmen kun je eventueel doen door het rempedaal alleen maar licht in te drukken (zodat de remlichten aan gaan om achterliggers te waarschuwen) en het echte remmen dan met de parkeerrem te doen (die op de achterremmen werkt). Je kunt uiteraard ook op de motor remmen. In elk geval kun je daarna bij stilstand met je hand aan de remmen één voor één voelen of er één tijdens het rijden warmer is geworden dan de andere zonder dat je eigenlijk echt geremd hebt. Nou, en dan is het een kwestie van die rem weer in orde te (laten) maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb mijn rem klauw los gemaakt en alles gesmeerd maar het gepiep is er nog in ga dit ook achteraan doen hopelijk dan verholpen

Antwoorden (1)

Het zal geen stuklopend lager zijn, wamt dat geeft een "brommend" geluid. Een piepend geluid, zoals beschreven, is meestal het gevolg van een vastlopend remklauw. Deze komt dan niet goed vrij, waardoor één (of twee) remblokken blijven "aanlopen".
jc54