Mijn schadeformulier is gewijzijgd na ondertekenen, mag dat? En wat kan je ertegen doen?

Mijn vrouw stond vanmiddag geparkeerd in een parkeergarage. Parkeerplaats naast haar was vrij en en de auto achter wil daar parkeren maar neemt de bocht te krap en schaaft onze auto. Me vrouw geschrokken dochtertje huilt dus lichte paniek. Daar hebben ze besloten om alleen persoonsgegevens op het schadeformulier in te vullen en vanavond volledig in te vullen. Me vrouw moest van hem haar handtekening zetten dat doet ze “en daarna” schrijft die man voordat hij het kopietje afscheurd in ons deel van het formulier bij het vakje mijn opmerkingen ik reed achteruit (dus mijn vrouw zou achteruitgereden hebben) terwijl dit niet zo is. Het is heel duidelijk dat dit zijn handschrift is en niet die van mijn vrouw. Dit heeft hij erbij geschreven nadat mijn vrouw ondertekend had terwijl mijn vrouw mijn dochter aan het sussen was. Wat kan ik hiermee?
Mag hij in ons deel van het formulier schrijven?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2K

Antwoorden (2)

ik snap de paniek met het kindje erbij, maar je mag pas tekenen indien je akkoord gaat met de gegevens van de voorkant & zeker met puntje 12 en 13. de achterkant kan/mag gerust thuis dan verder ingevuld worden.

Dus antwoord: ja hij mag in jullie deel van het formulier schrijven, maar ben je niet akkoord met de schets dan teken je niet. aangezien dit op voorhand gebeurd is (wat niet te achterhalen is) en beide formulieren zijn identiek dan vrees ik dat er daar weinig zal aan te doen zijn.
3 jaar geleden
Nee dat is zeker de bedoeling niet!

Na het invullen door beide partijen moet er een handtekening gezet worden waarna ieder zijn deel van het formulier krijgt. Ergo na het tekenen kan er niets meer toegevoegd of gewijzigd worden.
Maak een fotokopie en stuur het origineel naar de verzekering.
Eerst zou ik echter de verzekering even bellen en melden wat er gebeurd is. De verzekeringstussenpersoon kan je zeker vertellen wat er op dat moment eerst gebeuren moet.
Dit riekt naar fraude! of het vervalsen van een schadeformulier en dat komt op het zelfde neer. Aangifte doen zou me niet verbazen.
Succes hoor @1903