Ja, dat mag. Op een invalidenparkeerplaats mag je niet parkeren. Je mag er wel onmiddellijk laden en lossen/passagiers in en uit laten stappen. Onmiddellijk moet je wel letterlijk nemen. Het gaat dus alleen om het stilstaan tijdens het uitstappen, daarna is het direct weer wegrijden.
Met dank voor de reacties:
De bestuurder mag zijn stoel niet verlaten.
Laden en lossen is volgens de wet ”het onmiddellijk, nadat het voertuig tot stilstand is gebracht, bij voortduring inladen of uitladen van goederen van enige omvang of enig gewicht, gedurende de tijd die daarvoor nodig is”'
Verder blijkt uit de jurisprudentie dat er voortdurend sprake moet zijn van activiteit rondom het voertuig en dat je direct moet beginnen met laden en lossen zodra het voertuig tot stilstand gebracht is. Ook blijkt uit de rechtspraak dat laden en lossen niet slechts het in of uit de auto brengen omvat, maar ook het ter plaatse halen of brengen van de goederen.
Toegevoegd op 20 juli 2020 11:54: tekst
SimonV
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
De bestuurder mag zijn stoel niet verlaten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pas op, met laden en lossen wordt alleen in- of uitstappen van passagiers bedoeld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/een-parkeerboete-bij-laden-en-lossen
Er is veel verwarring over wat wel en niet onder laden en lossen valt. Ik raad aan geen risico te nemen.
https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/een-parkeerboete-bij-laden-en-lossen