waarvoor dienen de klik pedalen achter het stuur bij sommige sportievere automaat autos?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
3.2K

Antwoorden (2)

Als je het hebt over die 2 pedalen hebt die links en rechts achter het stuur liggen dan zijn dat om half automatich te rijden dus versnellingen verleggen zoner te ambieeren heb je het over die pedalen
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zou je deze moeten gebruiken of niet?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Die kan je normaal ook gewoon op automaat zetten dus niet gebruiken kan ook
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nog een laatste vraag waneer zou je ze moeten gebruiken op welk moment tijdens het rijden?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat wordt het meest gebruikt voor het plezier maar als je in de bergen rijdt kan je zo schakelen en remmen op de motor want als hij in automaat staat ontkoppeld hij anders maar dit kan je ook bij een normale automaat maar dat is gemakkelijker met zo'n klik pedalen
paulus811
4 jaar geleden
Ik begrijp niets van het antwoord.
Dat zijn schakelflippers waarmee je bij een automaat zelf kunt schakelen, bijvoorbeeld op een circuit.
paulus811
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ ik gebruik deze optie nooit, vind het zo'n onzin. Rij nooit op een circuit, misschien vandaar.
paulus811
4 jaar geleden
Ik heb het ook en heb slechts 1 keer geflipperd om uit te proberen en erachter te komen dat de automatische bak veel beter schakelt dan ik ook zal kunnen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@KeesWim, dat klopt als een bus. Maar je rijstijl aanpassen en bij de haardspelbochten de juiste snelheid aanpassen. Ik ben het met je eens voor onervaren bergrijders is het handiger de bergversnelling te gebruiken.