Wat zijn mijn rechten als er zonder overleg een duurdere voorruit is geplaatst?

Mijn autoruit had steenslag. Ik naar kwikfit, want zij hebben van nationale nederlanden in contract. Wat ik niet wist, is dat mijn auto uitgerust is met een knop voor voorruitverwarming. Toen ik weg reed zag ik dat mijn nieuwe ruit in gmhet gehele beeld streepjes ijzerdraad heeft.
Het zou erg handig zijn, maar ik vind het ontzettend vervelend. Mijn ogen stellen scherp op die streepjes. Ik raak daardoor afgeleidt. Ik vind het erg hinderlijk en ben er dan ook zeker niet blij mee.

Kwikfot heeft dit zonder overleg geplaatst, terwijl mijn vorige ruit dit niet had. Nooit last gehad van overmatige condens. Ik wil die voorruitverwarming eraf.

Wat zijn mijn rechten?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.4K
SingingCoyote13
4 jaar geleden
DAT is een blunder van kwikfit, het lijkt me inderdaad behoorlijk vervelend die stomme verwarmingsstreepjes op een ruit te zien overigens. Daar hadden ze ook rekening mee moeten houden, en DAAR hadden ze naar moeten vragen bijeenkomstig,. jij bent echt niet de eerste die zo een ruit behoorlijk hinderlijk vindt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Die streepjes en ruitjes op je raam went op den duur. Dan kijk je “er langs” ipv dat je er op focust. Ik heb het ook bij een auto gehad en tis toch wel erg makkelijk. Niet meer krabben!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ga niet voor die 10x per jaar dat ik moet krabben een hele zomer tegen een streepjesbeeld aan kijken. Als ik uit de auto stap zie ik nog streepjes. Hoe dan ook, die ruit gaat eruit
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik ben bij de kwikfit geweest. En zij beweren dat de vorige ruit het ook al had (niet) en dat het bij het chassis hoort. Een normale ruit plaatsen is niet mogelijk.
Ik ben hier werkelijk verdrietig van

Antwoorden (1)

Als er een voorruit in gezeten heeft zónder verwarmingselement, dan zou die vervangen moeten worden door een voorruit zónder verwarmingselement. Alleen na onderling overleg en met goedvinden van de eigenaar mag er een "andere" voorruit ingezet worden. Als er geen overleg is geweest, dan kun je teruggaan naar het bewuste bedrijf, en eisen dat ze de voorruit weer vervangen door een zónder voorrruitverwarming.
jc54