Waar komt de koelvloeistoflekkage bij mijn auto vandaan?

Koelvloeistof lekt, wel sludge op de olie DOP (rij vaak korte stukken) maar niet op de peilstok, geen witte rook uit de uitlaat (ik vermoed geen lekke koppakking), geen natte interieurplekken en de kachel werkt goed (ik vermoed geen kapotte radiateur), er ligt ook niks op de grond onder de auto, ook is de temperatuur van de koelvloeistof gewoon tussen de 89/94 graden tijdens het rijden. Wel zie ik na het rijden dat de slang onder het koelvloeistofreservoir wat nattig is. Duidt dit op een lek in het reservoir of kan het toch wat anders zijn?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik vind die slang erg nat. Kijk na of de slang oud is (dus broos, niet in te knijpen, haarscheurtjes). Kijk ook de aansluiting na (slangklem). Maak het reservoir aan buitenkant droog zodat je ziet of het van boven of vanuit de aansluiting komt.

Het beste antwoord

Dat kan inderdaad het reservoir zijn, dat komt wel vaker voor als de koelvloeistof (en het reservoir) vaak opwarmen en weer afkoelen. De kunststof wordt dan bros.
Maar.....het zou ook de slang(aansluiting) kunnen zijn.
jc54
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Ik had al zo'n vermoeden aangezien de auto verder geen kuren heeft tijdens het rijden. Zal de slang en het reservoir laten controleren