Is een lambdasonde van Merk: Pierburg goed voor mijn Golf 4 1.6sr?

Hoi. Ik heb laatst mijn Lambdasonde vervangen voor een nieuwe maar wel goedkope :Merk (RIDEX). Nu is deze na 2 weken kapot gegaan. Ik heb er nu een besteld die een stuk duurder is. Merk: (PIERBURG). Nu vraag ik me af of dit een goed merk is. Heb het bedrijf na getrokken en ziet er goed uit en zegt zelf al originele onderdelen te verkopen. Denk vraag het even voor de zekerheid hier op een forum. Over RIDEX kan ik niks vinden

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Antwoorden (1)

Als je lambdasonde na twee weken stuk gaat, dan is er wellicht iets anders aan de hand in je auto die er voor zorgt dat deze zo snel stuk gaat. Of je hebt een slecht exemplaar en dan is het een garantiegeval.
Ridex is geen bekend kwaliteitsmerk. Ze zijn gevestigd in Duitsland, maar door de regels heen lezend, importeren ze gewoon dingen uit China.
Over Pierburg lees ik goede ervaringen. Lijken inderdaad beter kwaliteit te leveren.
Toegevoegd op 01 juli 2019 08:58: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oke bedankt.
Is het ook noodzakelijk om de foutcode van de lambda te verwijderen als ik de nieuwe lambdasonde heb gemonteerd? Heb dit namelijk bij de Ridex niet gedaan, alleen gemonteerd en accu los gehaald en weer aangesloten. Misschien is dat de oorzaak maar ik zou niet weten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is een goeievraag, maar ik weet daar het antwoord niet op. Zou wel slim zijn om de foutcode te verwijderen, al was het maar dat je dan op een later moment zeker weet dat je een nieuwe storing ziet als je de boel weer uitleest.