Kan een private leaseauto die is overgenomen weer worden overgenomen of pas weer na 1 jaar?

Een private lease kan na 1 jaar worden overgenomen.
Als de overgenomen partij besluit ook de auto te willen laten overnemen, kan dat dan na bijvoorbeeld 3 maanden of moet er dan wederom een jaar overheen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
ronron1212
5 jaar geleden
Ik weet niet wat jij met overgenomen bedoeld. De auto wordt weer ingeleverd bij de lease maatschappij. Je contract moet dan wel voor een jaar zijn geweest.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan wel. Je zal dan echter wel een fikse rekening aangeboden krijgen.

Zo heb ik een keer de vraag neergelegd bij een leasemaatschappij (toplease) of ik mijn auto van 1 jaar oud kan overnemen, toen ik bij mijn werkgever weg ging. Ik kreeg toen een aanbod, dat hoger lag dan de nieuwprijs van de auto. kennelijk had men allerlei boeteberekeningen meegenomen. Interessant is het dan uiteraard niet meer,
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het zit zo dat ik nu een auto heb overgenomen na 1 jaar leasen van de vorige eigenaar. Die betaalde €200,- overschrijving en verder geen boete gezien de lease wordt overgenomen. Nu vraag ik mij af of gezien dit jaar 2 is van de lease of dit na 3 maanden al kan. Of het een nieuwe termijn van een jaar bevat, dan betaal je inderdaad forse boetes.