Mag je je auto Chrome wrappen?

Zou graag mijn auto deze kleur willen stappen. Is dit toegestaan?
Ik zou graag mijn auto deze kleur willen wrappen, is dat toegestaan?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
4.3K
ronron1212
5 jaar geleden
Duur grapje maar het mag
TurfGraver
5 jaar geleden
Let wel op dat als kleur veranderd je dit aan de RDW moet doorgeven en mogelijk ook je verzekering.
TurfGraver
5 jaar geleden
Overigens kan de reflectie (Chrome) wel een probleem zijn in Nederland.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat mag niet in verband met de veiligheid. Je moet de kleurwijziging doorgeven aan de RDW.
Als je bijv. een zwarte auto volledig wrapt en deze daardoor roze wordt, maar op je kenteken staat dat de auto (nog) zwart is, is dat strafbaar.

Antwoorden (1)

Dit is niet toegestaan. Er geldt een regel dat je niet teveel chrome op je voertuig mag hebben in verbant met reflectie, Dit is namelijk levensgevaarlijk voor andere.
(Je mag als het goed is wel gloss nemen).
Mijn mening: Waarom zou je deze kleur überhaupt willen op je auto, je auto wordt alleen maar aantrekkelijker voor zo wel Politie als Dieven. Laat staan het schoon houden, hier in Nederland zou je constant naar de wasstraat moeten omdat je alles blijft zien. Leuk voor show of als je in LA woont, maar niet als dagelijkse kleur.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Wrappen van een auto is, voorzover ik weet, altijd maar tijdelijk. Veel langer dan een paar weken zal het spul niet op een auto blijven zitten, vermoed ik.
TurfGraver
5 jaar geleden
"Ongeveer 6-10 jaar. Dit is wel afhankelijk van de onderhoud en verzorging en de folie die wordt gebruikt. Bij Climax autoglas garanderen we een levensduur van minimaal 10 jaar!"
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nou wel voor mij! Hahaha. iedereen z'n smaak toch? Plus, het wordt gewrapt op en Skoda yeti, dus niet bepaald aantrekkelijk voor dieven anyway, Maargoed, mochten ze m willen moeten ze dat toch vooral doen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik als mede weggebruiker zou hier erg veel last van hebben, op de foto staat het er mooi en donker op maar op de weg zou dit nog veel meer gaan reflecteren en erg hinderen. Het is zonde om je auto voor heel wat geld te laten wrappen en vervolgens aangehouden worden en een dikke boete te krijgen. De regel waar ik het over had in de vorige reactie was dat je het overige verkeer niet mag hinderen, dus ook niet met een discobal van een auto, Naast dat de RDW geen kleuren tabel gebruikt en een beperkt aantal kleuren toestaat zou ik ook niet weten onder welke kleur chroom zou moeten vallen. Skoda Yeti kan alsnog gejat worden, zelfs mijn oude Golf 4 station kan gejat worden als ik hem helemaal chroom spuit/wrapt. Mijn tip, ga eens langs bij een bedrijf dat dit doet, misschien dat ze je verder kunnen helpen en de kleur zo kunnen aanpassen dat dit wordt toegestaan, vraag ook even na bij de RDW. Succes