Wat is er mis als de achterruit van de wagen niet meer ontdooid?

Hallo

Ik rijd met Opel Meriva A
Sinds enige tijd merk ik als ik de achterruit wil ontdooien met die 'draadjes in de ruit' dan gebeurt er niets. Ondanks het lampje bij de knop wel brand.

Wat zou er mis zijn? Het lijkt me te simpel dat zoiets breekt, aangezien het gewoon stroomdraadjes zijn, of gebeurd dat toch? Is er misschien een zekering gesprongen?
Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

5 jaar geleden
in: Auto's
1.7K
Bordensteker
5 jaar geleden
Een kwetsbare plek is waar de schakeldraad (tussen schakelaar en achterruitverwarming zelf) van de dakrand overgaat naar de achterklep. Dat stukje draad beweegt bij elke keer dat de klep open of dicht gaat, en daar zit er wel een flexibel stukje rubber bescherming of zoiets omheen, maar dat heeft ook niet het eeuwige leven. Daar zou ik in dit geval als eerste kijken. En hier vind je (in het Engels) een stap-voor-stap aanpak om de fout te vinden:
https://www.howacarworks.com/accessories/fixing-a-heated-rear-window . En tenslotte: een Opel garage (maar ook een niet-merkgarage) zal hier echt ook wel uit kunnen komen.

Antwoorden (1)

Als het lampje brandt is de zekering oké. Dan heb je gewoon te maken met een defecte achterruitverwarming.