Kan het overspuiten van de uitlaat een probleem geven bij de keuring?

Hallo

Omdat er wat roest op mijn uitlaat kwam heb ik het afgewreven en overspoten.

Het is een tamelijk opvallend kleur en nu vraag ik me af of ze hier iets kunnen overzeggen op de keuring?

Alvast bedankt!

Picture for question
5 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Het beste antwoord

Dat het is overgespoten zal het probleem niet zijn. De roestplek is mogelijk wel een probleem. Een gat in de uitlaat verhelp je niet door het over te spuiten en de roest aan het zicht te onttrekken. Als de uitlaat lek is, is 'ie lek en zal 'ie worden afgekeurd.
Zit er nu nog geen gat, maar komt er makkelijk een gat in als de monteur er een vinger op drukt, dan zul je toch echt toe zijn aan een nieuwe uitlaat, of aan reparatie van het gat in de demper.
Inekez1
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De kleur is geen probleem. Tijdens de A.P.K. moet de uitlaat over de gehele lengte gasdicht zijn. Eventuele lekken mogen gerepareerd zijn, en er staat nergens hoe dat moet. Zelfs dicht kitten met uitlaat-kit is toegestaan. Als ie maar dicht is. Enneh, de uitlaat inkorten mag niet.......
jc54