Bijna overal in het land, dus ook bij jouw in de buurt zijn bedrijven die sloopauto’s opkopen. Dat doen ze vaak omdat veel sloopauto’s nog best opgeknapt kunnen worden. Om te zorgen dat je een goed bod krijgt voor je auto is het zaak dat je zorgt dat de auto er zo goed mogelijk uitziet. Vaak is het zo dat de eerste aanblik van een glimmende auto meer geld oplevert dan een auto die er smerig uitziet. Zorg dan ook dat, voordat je de auto laat zien, dat je van binnen en buiten de auto zo schoon en netjes mogelijk maakt. De kans dat je meer geld voor je auto krijgt is dan groter dan je zou denken.
Je hebt waarschijnlijk lang met je auto rond gereden. Dan ken je ook precies alle geluiden die de auto maakt en welke onvolkomenheden bij deze geluiden horen. Als je de auto wilt verkopen als sloopauto dan heb je kans dat degene die de auto koopt de auto misschien toch wilt proberen op te knappen. Bij het te koop zetten van je sloopauto kan je daarom maar het best eerlijk zijn. Zeg de potentiele koper waar de eventuele gebreken zitten en welke geluiden waar bij horen. Dat geeft vertrouwen. Het is daarnaast van belang dat je aangeeft wat de sterke aspecten van de auto zijn. De potentiële koper zal je oprechtheid waarderen en geneigd zijn je een goede prijs te geven.
fremar
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Min @fremar. Vraagsteller vraagt: "Wat is de beste manier om een sloopauto te verkopen?" Dan denk ik aan vrijwaring mbt. belasting en verzekering en niet aan een op gepoetste 'wrak van de weg'
Een sloopauto verkopen levert vaak niet veel geld op, maar er zijn wel partijen welke hier baat bij hebben waar je er soms nog € 50-200 voor krijgt. Je kan tegenwoordig eenvoudig een bod opvragen bij deze websites, een voorbeeld daarvan is Kentekencheck.nu Zij geven binnen 24 uur een bod, maar zo zijn er ook vele anderen.