Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verbruikt m'n Hyundai i30 alle olie na koppakkingrevisie?

Met de Hyundai I30 is in Duitsland een klein stukje 200 km per uur gerden, een berg af op de autobahn in het zevengebergte. Hierdoor is de koppakking waarschijnlijk lek gegaan. Door de garage is een koppakkingrevisie uitgevoerd. Cilinderkop is gevlakt door specialistisch bedrijf. Toen we de auto terug kregen reed die niet fijn. Hij trok niet echt goed. Weer terug naar garage. Daar bleek dat de distributieriem 1 tandje verkeerd was opgelegd. Dit is verholpen. Voor een korte vakantie oliepeil gecontroleerd. Vol. Alles lijkt in orde. Na 1600 km. gereden te hebben bleek er geen olie in de motor meer te zitten. Niveau koelvloeistof was iets gedaald, maar nog voldoende. De auto staat weer bij de garage. Is er iemand die op basis van dit verhaal kan vertellen wat er aan de hand is? Is het redelijk om te veronderstellen dat dit onder garantie valt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als ik het zo lees dat de distributieriem 1 tandje verkeerd was opgelegd krijg ik nu niet de indruk dat het een vakman is geweest opeens geen olie meer kan ook wijze op foute montage van onderdelen. lijkt me van zelf sprekend dat je recht hebt op garantie binnen 3 maanden na een reparatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding