Infiniti G35 Vaydor - De Vaydor is een bodykit van de Infiniti G35 is dit straatlegaal in Nederland?

Ik vraag me af of iemand weet of je er mee mag rijden op de Nederlandse wegen aangezien er een groot verschil in zit van de auto..

Ik wil namelijk graag een bodykit aanvragen en beginnen om mijn G35 omtebouwen naar een beest ;)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
7.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vet! Lekker anders (:
Zou wel legaal moeten zijn aangezien er ook replica's van bijvoorbeeld ferrari's rondrijden gebaseerd op Toyota's oid.
Ik denk dat de auto wel opnieuw gekeurd dient te worden dan, maar ik weet dit even niet meer heel zeker.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik denk het niet omdat Je gewoon de infinity g35 doormidden zaagt, dan voldoet hij niet meer aan de crash wetten. Die infinity is getest dat als een blok van 500 kilo met een snelheid van 50Km op je deur af gaat dat er dan maar een paar dingen mogen gebeuren. Bij deze body kit verander je gewoon de hele auto en voldoet hij niet meer aan de crash wetten van de infinity g35 en van nederland. Ik zat er ook aan te denken om hem te maken maar dat wordt het nietf. En die replicas van die toyota oid zie je gewoon van de binnen kant dat er platen tegen aan zijn geplakt en je ziet gewoon dat het een toyota oid is en dan mag het wel. Mvg, Tido

Antwoorden (1)

Zolang de "structurele integriteit" niet veranderd of de motor niet op de 1 of andere manier anders gaat presteren (verbruik/ milieu) , zou het mogen (mits alles binnen de regels van de verkeerswet valt). Zodra je bodypanels gaat vervangen moet de auto opnieuw worden gekeurd worden.