Waarom is binnen de EU een COC document nodig?

Als ik een auto geregistreerd in een EU land wil registreren in een ander EU land, waarom is er dan een COC document nodig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
1.3K

Antwoorden (1)

Verschillende landen stellen verschillende eisen aan de goedkeuring om toegelaten te worden in betreffend land. Als er een conformiteitsverklaring is bij behorend voertuig, dan is al bekend dat het voertuig aan de eisen van dat land voldoet. Dan kan er zo een kenteken afgegeven worden. Is er géén conformiteitsverklaring, dan moet het voertuig op alle eisen getest worden of het voldoet.
N.B. een conformiteitsverklaring is hetzelfde als COC-dokument.
Toegevoegd op 08 juli 2018 21:21: tekst
jc54