Waarom geldt op sommige Belgische wegen een verbod op cruise control?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
4.1K

Het beste antwoord

Het klopt wat BvB zegt.. Het is een paar keer voorgekomen dat een vrachtwagenchauffeur met cruise control aan in slaap is gevallen en achter op eenfile is ingereden. Daarom is het tegenwoordig op drukke wegen met filegevaar verboden cruise control te gebruiken (bijv. op de ring van Antwerpen)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

"Omdat belgen anders een baksteen op het gaspedaal leggen"...

Volgens mij is dit meestal bij wegen waar ook werkzaamheden zijn. Ik denk dat mensen die op cruisecontrol rijden minder snel reageren en dus ook minder snel zullen remmen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het verleden zijn er diverse ernstige ongelukken door gekomen. Als het schaap verdronken is dempt men de put.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het kalf toch? ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebben belgen ook kalveren?
Ontstaan door een aantal zware ongevallen met vrachtwagens op de snelweg Kortrijk-Gent-Antwerpen.
Daar waren wegwerkzaamheden over een zeer grote lengte en miste de vluchtstrook.

Daar is men toen begonnen de CC te veerbieden, omdat uit onderzoek bleek dat bij bijna elk ongeval de CC aan stond.

Men gaat er van uit dat je alerter bent zonder CC
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha ik dacht dat ik dat verbod bord niet serieus moest nemen het zag er zo stom uit, maar julklie antowoorden zijn logisch. ik dacht alleen dat het was omdat er ook nergens staat hoe hard je er mag rijden.