Kan ik e10 tanken in belgie terwijl er nog euro95 in mijn tank uit nederland zit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
8.4K

Antwoorden (3)

E10 ken ik niet, maar ik weet wel wat van benzine.
Als een bepaalde soort benzine is goedgekeurd voor je auto kun je die altijd mengen met andere goedgekeurde soorten. Veel verschil kan er sowieso niet in zitten, hooguit iets andere toevoegingen. Die conflicteren niet met elkaar.
NB: voor smeerolie is het een ander verhaal.
6 jaar geleden
SentWierda
6 jaar geleden
E10 is al jaren in Duitsland en Frankrijk de 'normale' brandstof. In België is het op 1 januari 2017 ingevoerd en vervangt Super 95. Alle informatie hierover staat in de elk jaar vernieuwde 'Routekaart & reisinformatie' over de diverse landen, gratis verkrijgbaar bij de ANWB.
Ja,dat kan :je auto mag wel niet van voor het jaar 2000 zijn want voor die motoren zit er te veel ethanol in.De benzine 95 bevat tot maximum 5 % bio-ethanol terwijl de 95 E10 er maximaal 10 % bevat.In uw geval zal de e 10 dus wat meer opgelengt zijn wat geen kwaad kan.
fremar
6 jaar geleden
Ja, dat kan, mits je auto geschikt is voor E10. Dat kun je controleren op www.e10check.nl. Ik heb het zelf diverse malen gedaan bij vakanties naar België of Frankrijk, nooit een probleem mee gehad.