Wat is het verschil bij theorie auto tussen gas loslaten en remmen?

Toen ik mijn auto theorie examen had, had ik best veel vragen fout bij de vraagstelling van gas loslaten, remmen of niets doen.

Ik zou zelf bij bijna alle situaties gas loslaten om de situatie goed te bekijken, maar ik ben dus veel te voorzichtig.
Weet iemand hoe ik deze vragen dit keer wel goed kan doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
4.5K

Antwoorden (1)

Het is een lastoge categorie omdat iedereen een situatie anders inschat en het zijn inschattingsvragen. Het is afhankelijk van welk gevaar er op je pad komt. Eentje die voor de hand ligt is de voetbal die de straat op rolt waar jij 45 rijdt in de bebouwde kom. De meest logische reactie is remmen omdat er waarschijnlijk een kind achteraan komt. Het wordt al moeilijker als je 80 rijdt op de snelweg en er rijdt rechts van je iemand die wil invoegen. Want jouw inschatting kan zijn dat die persoon genoeg ruimte heeft en je rijdt niet zo snel dus hij kan er wel tussen en een ander kan (heel galant) denken ik laat mijn gas los dan kan hij er beter tussen. Mijn tip zou zijn gebruik een goed theorieboek inclusief toetsen en maak de toetsvragen gewoon heel vaak. Dezelfde foto's worden gebruikt tijdens het examen.
Heel veel succes.