Makkelijke en slimme tips voor het verkopen van je auto?

Hoe zorg je dat je jouw auto snel en tegen de beste prijs verkoopt? Wat zijn de do’s en don’ts in de wereld van de tweedehands auto’s? Stuur ze in!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (19)

Was hem heel goed. Zowel van binnen als van buiten moet hij superschoon zijn. Koop desnoods voor een paar euro nieuwe matten. Mensen kunnen niet door een vieze auto heen kijken. Spuit er geen geurtjes in. Het kan net de verkeerde zijn. Zorg dat de ruitensproeiervloeistof op peil is.

Zorg dat het onderhoudsboekje in orde is en vertel bij de verkoopt dat je er altijd met veel plezier in gereden hebt. Vertel vooral de voordelen van de auto. Bv. hoe zuinig hij is of dat onderhoudskosten laag zijn enz. Maar ga vooral niet opscheppen. ;)

Laat de koper een proefritje maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de auto via internet aanbiedt:

De vraagprijs moet ongeveer overeenkomen met de vraagprijzen van andere, vergelijkbare auto's. Niet te goedkoop maar natuurlijk ook niet te duur.
Vergeet niet te vermelden tot wanneer de auto APK gekeurd is.
Maak goede, duidelijke foto's en zet zoveel mogelijk foto's online, het is voor de koper vaak belangrijk om deze te zien. Maak dan niet foto's van alleen de buitenkant, maar ook van het stuur en de voorstoelen, kilometerstand, eventuele bijzondere dingen aan de auto (bijv. de uitlaat) en de kofferbak. Zorg dat ook de wielen goed zichtbaar zijn als er mooie velgen of doppen onder zitten.
Vermeld alle details over de auto die je weet in de advertentie, zoek eventueel ook het leeggewicht (voor de wegenbelasting) erbij en specificeer het motorvermogen. Zorg ervoor dat de kilometerstand klopt met wat er op de foto's staat.
Je kunt het beste gewoon eerlijk zijn over de staat van de auto, dat voorkomt een hoop reacties die op niets uitdraaien.

Inruil is soms ook nog wel de moeite waard trouwens!

(Ik heb mijn auto net via internet verkocht en ben nu op zoek naar een andere gebruikte auto dus ik ben er op het moment erg mee bezig.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed poetsen en zorgen dat hij van binnen goed schoon is. Niks zo afstotelijk als een auto met vies interieur.
Reactie: Helemaal mee eens. Als ie binnenin netjes is straalt het uit dat je goed voor je spullen zorgt en dat vinden mensen belnagrijk. Ik iig wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotoos maken op een goeie plek. Bijvoorbeeld op een grasveld of park. Goed in het zonlicht en met veel details. Gewoon 100 fotoos schieten en dan de beste eruit pakken. Digitaal kost toch niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel eens bij Loogman geweest, ik vind het echt top, je hele auto blinkend schoon, wanneer ik mijn golf zou verkopen, zou ik hm eerst daar even door de wastraat rijden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een zwarte Ford van 2006 altijd bij Loogman gewassen als je de auto bekijkt schieten de tranen je in de ogen (dus als ik een nieuwe koop voortaan alleen handwerk )
Auto schoonmaken, A4tje op de ruiten met daarop Te Koop, plaats advertenties in supermarkten, zet je auto op internet met plaatjes. Moet best lukken suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet een grote vochtvreter in je auto (met een geurtje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd foto's maken als ie mooi in de zon staat te blinken. Levert je sowieso een paarhonderd euro extra op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de auto,eigenhandig schoon te maken.Kost misschien wat zweetdruppels,maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreek af met de koper op een mooie plek.
Een achterafstraatje maakt geen goede indruk.
Het geeft de auto een extraatje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak hem schoon van binnen en buiten, poetsen met turtle ice (lekker snel) banden zwart en hang een luchtverfrisser in de auto. De advertentie moet alle informatie in staan(kleur, vermogen, airco, radio /cd enz) en extra's zoals velgen, carkit enz een nieuwe apk moet natuurlijk. Heb je lelijke wieldoppen, koop een goedkoop een paar nieuwe. Laat je enthousiastme in de advertentie tekst overkomen. Zoek van tevoren op marktplaats, speurders ect naar zo'n zelfde auto en concureer met deze prijs, vraag je teveel prijs je jezelf uit de markt. Vraag een psychologische prijs zoals €1699,- i.p.v. €1700,-. Ik heb altijd prijs en verkoop hem soms zelfs met winst. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was mijn auto geregeld met een dopje autowas in een emmer lauwwarm water.
Nadien wassen met wash en shine en zo help je de auto in de was te zetten zonder het zware in en uitvrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De buitenkant poetsen met autowas zodat deze mooi blinkt. Na het poetsen de portieren, koffer en motorkap openen en ook eens met de poetsdoek over alle randen gaan. Als je het koffer opent en alles is smerig rondom de scharnieren en dempers geeft slechte indrukken. Hetzelfde voor de deuren en motorkap.
Ook het interieur in orde maken. perfect stofzuigen en dashbord eens mooi opblinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat je auto er altijd netjes bijstaat, maak hem niet enkel voor de verkoop schoon. Jarenlang gebrekkig schoonmaken kun je vaak aan een auto afzien. VeDe staat van velgen zeggen veel over een auto . Bewaar alle rekeningen van onderhoud e.d. om aan te kunnen tonen dat de jouwe wel een erg goed onderhouden exemplaar is. Dit levert extra centen op want boezemt vertrouwen in ! Sterkte met de verkoop !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst wash en shine, en tatata... dopje glansspoelmiddel. Extra glimmende auto. En de bumpers met olie bewerken.... glimmende bumpers, en sierstrippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in je advertentie geen woorden verspillen aan termen zoals 'nauwelijks gebruikt' 'als nieuw' 'glimmend schoon' 'een lust voor het oog' etcetera, maar geef puur de technische informatie waar een koper behoefte aan heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij aankoop van je auto Protechlaagje over je auto laten leggen; hierdoor blijft de showroomglans ALTIJD op je auto ! Ik heb het zelf op mijn Abarth (wit) laten doen, werkelijk super. Veel beter dan Waxoil dat je na 15 wasbeurten echt wel kwijt bent. Zie www.protech.nl. Voor een eerste investering van 500 euro krijg je dat later eenvoudig weer terug !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de zijkanten van je banden insmeert met zonnebloemolie, zien ze er weer uit als nieuw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je auto-ervaringen met online bijhouden: AutoWeek MyReview invullen én regelmatig updaten. Een informatief geschreven stuk wekt vertrouwen en schept duidelijkheid. Let wel: een week voor de voorgenomen verkoop pas een nieuwe review plaatsen doet dat dus weer niet!