Waarom kost het vervangen van een lambdasonde zo veel?

Op internet kan ik er eentje kopen voor €30-€40 (VW polo), echter gaf de garage waar ik geweest ben aan dat dit mij €150 zou kosten, vanwaar dit grote verschil?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
12.7K
tinus1969
6 jaar geleden
Is dat dan de juiste lambdasonde? Of is het een tweedehandsje?

Antwoorden (3)

De lambdasonde die je op internet koopt moet je zelf nog monteren en eventuele storingen resetten. Bij de garage zit dat allemaal bij de prijs die ze jou hebben gegeven, plus garantie op montage en onderdeel.
jc54
6 jaar geleden
Ik snap dat garages ook geld moeten verdienen maar ik vind 150 euro voor een lambdasonde wel iets te veel. Een lambdasonde zit meestal op een plaats waar je makkelijk bij kunt en is 5 minuten werk om te vervangen. Resetten is ook maar 1 druk op de knop. Laten we zeggen dat ze een uur bezig zijn en de lambdasonde 50 euro kost, dan zou 100 euro een normale prijs zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
tinus1969
6 jaar geleden
@Lucas010: Je bent veel te optimistisch over de prijs van arbeid. 50 euro per uur is niet veel, en daar moet meestal ook nog BTW bij (21% extra).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
50 euro per uur is normaal, goedkoop zou ik het ook niet noemen. Ik weet niet waar jij je auto laat maken?
Garage is altijd duur, maakt niet uit wat je laat doen. Arbeidskosten en verbruikskosten komen er ook altijd nog bij. Het beste dat je kan doen is flink googlen en zoeken naar de goedkoopste garage met toch nog een goeie review. Het is ook handig om connecties op te bouwen.