Waarom rijden juist vrouwen altijd veel te hard rondom scholen en langs kinderen op de fiets of te voet?

En waarom vrouwen in van die hele kleine trutautootjes?

Ok, ik zie dat de frustratie al toeslaat dus even een extra toelichting.
Ik zit in een verkeersteam van een lagere school. Daar hebben we al diverse malen een poging ondernomen, voornamelijk vrouwen, aan hun verstand te brengen dat ze niet tot aan de voordeur van de school moeten rijden omdat er nog meer kinderen dan die van hen alleen naar school willen. Zonder enig resultaat. Dan het volgende, vrouwen in grote auto's parkeren verderop, vrouwen in kleine autootjes frutten hun hokjes op wielen in elk gat mogelijk, of er nu kinderen staan of niet.

Dus, waarom doen ze dat?

Dat er meer vrouwen kinderen naar school brengen zal best. Er staat nooit geen enkele kerel met z'n auto pal voor de uitgang. Nooit. Dus mijn vraag is er een uit de praktijk. Of je dit bevalt of niet.

Het is maar een vraag hoor, don't shoot me!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pang! ;)

Antwoorden (11)

Hoe kom je tot deze conclusie? Je staat elke dag bij scholen te kijken of er meer vrouwen dan mannen zijn die dit doen? Beetje een rare vraag.

Wel grappig dat je later met een uitgebreide toelichting komt. Je ziet dus in dat je manier van het stellen van de vraag niet goed overkomt. En dat klopte ook. Je zet het eea neer als een (generaliserende) stelling en niet als een vraag. Dat krijg je geheid vinnige reacties. Kun je verwachten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar baseert u dat nou in hemelsnaam op? Dit is geen vraag maar een stelling met een vraagteken erachter.

Maargoed, laat ik er desondanks een soort van antwoord op geven in de vorm van een tegenvraag. Dat er meer vrouwen dan mannen zijn die hun kinderen naar school brengen en er weer vanaf halen speelt hier misschien een rol?

(Het tweede gedeelte van uw "vraag" laat ik dan wel aan anderen over om te beantwoorden met uw welnemen.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze vraag is ontzettend generaliserend. Er zijn geen onderzoeken die jou bevinding bevestigen, eerder ontkrachtten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooroordeel omtrent vrouwen en autorijden zal altijd wel blijven. Waarschijnlijk uit frustratie van mannen omdat gebleken is dat vrouwen minder ongelukken maken. Maar antwoord op je vraag is simpel: omdat zij de kinderen ophalen uit school. Gelukkig maar, anders zouden mannen in oversized 4x4 look a likes daar rond scheuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen maken minder ongelukken, omdat ze minder auto rijden... En ze rijden vaker hard rond scholen, omdat 90% van de kinderen door moeders naar school gebracht worden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zal maar niet reageren op het eerste deel van je vraag. Het is trouwens maar goed dat ze in kleine autootjes rijden, als ze, zoals jij beweert, te hard rijden. Ze rijden waarschijnlijk in die kleine auto´s, omdat de auto voor een vrouw minder een statussymbool is dan voor een man. Ook zijn ze goedkoper: vrouwen hebben over het algemeen minder geld te besteden dan mannen. Verder gebruiken vrouwen vaker dan mannen de tweede auto in een huishouden: deze is vaak kleiner en goedkoper dan de eerste auto.
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Als niets anders werkt, is het misschien een oplossing de straat voor de school te (laten) afsluiten, zodat iedereen gedwongen wordt het laatste deel naar school te lopen. Misschien krijg je dan een paar weken protesten, maar snel daarna is iedereen er aan gewend.
Die enkele keer dat mijn auto en de uit school komende jongeren elkaar kruisen ben ik altijd erg oplettend. Maar dat ben ik sowieso altijd, waar het kinderen op straat betreft...

Dat een plotseling linksafslaand jochie op een fiets niet uit kijkt vind ik tot daar aan toe. Dat hij daarme wel mijn rechter achterkant van de auto aan gort rijd is ook nog tot daar aan toe. Dat er dan vervolgens een schreeuwende ouder aan komt van een verkeersteam dat ik op tijd had moeten stoppen en dat ze mij maar terug naar het CBR moesten sturen vind ik dus wel ronduit schandalig...

Dat automobilisten goed op moeten letten als de scholen uit gaan ben ik het helemaal mee eens. Dat automobilisten verzekerd zijn voor het zonder schuld raken van een kind ben ik het helemaal mee eens...

Maar zo een bosmongool van een verkeersteam uit leggen dat het onmogelijk is om optijd te remmen voor een kind dat de achterzijde van een Mercedes aan gort rijd kan schijnbaar niet...

En nu staat hier een stelling met een vraagteken erachter?

Heb je enig idee hoe klein een Mercedes is?

Het jochie in kwestie hat overigens alleen wat blauwe plekken van het tegen mijn auto aan vallen. Verder niets...

Dit is overigens een gebeuren van 10 jaar terug...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nisschien zitten sommigen vol met stress,
ze moeten zelf nog naar het werk, en het is al zo laat
en de kinderen wilden weer niet opschieten en hadden zich nog niet gewassen en aangekleed, en moesten hun gymspullen vandaag mee en hadden er niet aan gedacht
dus of mama het maar even op wil zoeken..........
ondertussen boterhammen smerend voor de overblijf........
zoiets??
Gelukkig bracht ik mijn kinderen zelf, op de fiets, en leerden ze zo zelf meteen goed opletten in het verkeer, want toen het kon fietste ik achter ze en leidde ze door het verkeer !

sterkte met het vrijwilligerswerk op school
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, zo'n generaliserende vraag verdient een generaliserend antwoord:
Omdat vrouwen met kleine kinderen het ontzettend druk hebben. Sinds de vrouw geen full-time moeder meer is, maar meestal naast haar moederschap ook nog (part-time) werkt, heeft de vrouw het veel drukker gekregen. Zij is over het algemeen degene die de zorgtaken voor de kinderen heeft en het huishouden runt. De mannen helpen soms best een handje mee, maar dit staat niet in verhouding. Dus de vrouw heeft haast: Eerst de kinderen naar school/kinderopvang; dan werken; dan kinderen ophalen en naar sport e.d. brengen; ondertussen boodschappen doen en het huis schoonmaken; dan eten koken. Meestal komt dan de man uit het werk die veelal nog wel wat helpt, maar dat rennen en racen is dan al voorbij.

En waarom vrouwen in kleine trutautootjes rijden? Dit is omdat manlief met het statussymbool naar zijn werk is en de vrouw genoegen neemt om met het "autootje" de kinderen van hot naar her te brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eerlijk gezegd is mij dat ook opgevallen. Zelf denk ik "voorzichtig met mijn en andermans kinderen", maar ik constateer dat heel veel andere vrouwen alleen maar aan hun eigen kroost denken. "Even mijn kids voor de deur brengen. Ziezo, mijn kinderen zijn veilig, wegwezen hier." Ik ben toch niet de enige die dit ziet?
En over die kleine autootjes - ze rijden misschien liever met een grote, dus is het frustratie (geldingsdrang) wellicht?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Buiten het feit dat het generaliserend is en je
nooit een hele sexe over 1 kam mag scheren,
kan ik me het volgende voorstellen:

Vrouwen hebben vaak 's ochtends meer tijd nodig
voor de persoonlijke verzorging, de kinderen en
ze regelen vaak ook nog snel wat dingen thuis.
Wat dat betreft zijn ze meestal veelzijdiger dan
mannen. Het kost echter wel tijd.

Als ze hun kinderen naar school brengen met de
auto zijn het vaak werkende vrouwen die door
bovenstaande zaken regelmatig al laat zijn. De stress
en adrenaline begint te werken en ze proberen
snel de kinderen af te zetten en dan gauw naar hun
werk.
Mannen zijn relaxter, hebben minder tijd nodig
's morgens en nemen meer de tijd voor het naar
school brengen.