Auto schokt bij constante snelheid op lage toeren, wat is er mis?

Bij het wegrijden enkele minuten geen probleem, misschien omdat de motor dan nog koud is?
Daarna gaat hij bij constante snelheden als bijvoorbeeld 50 erg schudden.
Boven de 80 verdwijnt het probleem.
Ook wanneer je bijvoorbeeld in z’n 2 rijd en je laat het gas los dan schut de auto ook hevig een paar keer.

Omdat het bij een koude motor niet het geval is lijkt mij dat de motorsteunen nog in orde zijn.
Bougies zijn pas vervangen, maar heeft niet geholpen.
Verder lijkt mij het gasklephuis nog schoon genoeg.
En het is niet zo dat ik in een verkeerde versnelling rij, zelfs bij het volgen van de schakelindicator gebeurt het.

Wie kan mij helpen?

Gaat om een peugeot 108 1.0 uit 2014

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
5.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb er zelf een voor mijn telefoon. Geeft geen foutcodes weer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Waarschijnlijk de distributieriem. Je moet dus zeker langs de garage.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zit een ketting in
eshynl
6 jaar geleden
Is het niet de koppeling? Even de koppeling intrappen als het weer voorkomt. Verdwijnt het dan, dan is het dus de koppeling. Als de koppeling versleten is, dan kan deze de auto hevig laten schokken bij het wegrijden en het langzaam rijden. Filerijden is dan echt een hel! Vreemde aan het verhaal is wel, dat het bij een koppeling die zijn einde nadert vaak andersom begint: bij een koude motor wel schokken, bij een warme motor (en bak + koppeling) veel minder tot niet.

Antwoorden (1)

Het zou eventueel kunnen dat je een slag in de velg hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar dit zou je meteen al moeten voelen toch? Het probleem treed pas na een paar minuten op.